۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۳۵۵۹۱
آیت‌الله مهدوی:

هراس از دشمن نشانه ضعف ایمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان،‌ گفت: کسی که می‌گوید پا روی دم دشمن نگذار، فهمیده می‌شود که خودش ایمانش ضعیف است، چرا این حرف را حضرت امام خمینی(ره) نمی‌زدند، چون ایشان ایمانشان قوی بود و در راه خداوند از سرزنش هیچ ملامت‌گری نمی‌ترسیدند.
آيت‌الله مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، شنبه شب در آخرین شب مجلس عزاداری امام حسین(ع) در مسجد شهدا، گفت: یکی از نعمت‌های خداوند مال و اموال است، این مال اگر صرف کار نیک شد یا وقف شد باقی می‌ماند و در مسیر خودش استفاده شده است، اما اگر این مال صرف زندگی انسان شد نابود شده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند وسعت مال یک نعمت است، اما مهم‌تر از وسعت مال صحت بدن است، دلیل صحت این حرف آن است که فردی ممکن است مال بسیاری داشته باشد اما حاضر است برای به دست آوردن سلامتی‌اش هر چیزی را بدهد.

 

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در ادامه‌ بیان خودشان می‌فرمایند که ارزشمند‌تر از صحت بدن، پاکی و سلامت قلب است، ارزشمند‌تر از بدن سالم فکر سالم و دین سالم است،‌ انسان باید یک بینش صحیح نسبت به جهان داشته باشد،‌ ما اگر جهان‌بینی صحیح داشته باشیم اثرش در وجود ما ظاهر می‌شود.

 

آیت‌الله مهدوی با بیان این‌که پای میز مذاکره کسانی پایشان می‌لرزد که ایمان ضعیف داشته باشند، گفت: ایمان ضعیف نتیجه‌اش این می‌شود که از دشمن هراس پیدا می‌کند و مدام می‌گوید کاری به کار دشمن نداشته باش، باید به چنین افرادی گفت ما که کاری به او نداریم، بلکه او همچون سگی به دنبال ما آمده است.

 

وی اظهار کرد: کسی که می‌گوید پا روی دم دشمن نگذار، فهمیده می‌شود که خودش ایمانش ضعیف است، چرا این حرف را حضرت امام خمینی(ره) نمی‌زدند، چون ایشان ایمانشان قوی بود اما در راه خداوند از سرزنش هیچ ملامت‌گری نمی‌ترسیدند، باید ریشه این حرف را پیدا کرد.

 

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: وقتی انسان با خداوند بود، از غیر خدا نمی‌ترسد، تنها از خدا می‌ترسد،‌ اگر نور خورشید بود هیچ لامپی نورش ظاهر نمی‌شود، اگر دل انسان از ایمان پر شد تهدیدها و تشویق‌های دیگران در انسان اثری ندارد، چون انسان تنها یک چیز را می‌بیند که آن خداوند است.

 

وی با اشاره به این‌که حضرت امام(ره) یک بار فرمودند که والله تا به حال من نترسیده‌ام، ابراز کرد: کسی که ایمان و عمل صالح دارد، دیگران نسبت به او محبت پیدا می‌کنند، امام(ره) این گونه بودند، وی چون از خداوند می‌ترسد از شرق و غرب عالم ترسی ندارد.

 

آیت‌الله مهدوی با قرائت آیه «الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِندَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا»، افزود: دین آمده اعتقادات صحیح را به ما یاد بدهد، مال و فرزند نعمت الهی است اما باقیات و صالحات بهتر و کامل‌تر است، انسان می‌تواند مالی را برای خداوند وقف کند.

 

وی ادامه داد: در حدیث است که انسانی که مال جمع می‌کند، گنجینه‌دار دیگران است، در آینده ممکن است فردی که پول دستش است با آن سعادت‌مند شود اما خود فرد به خاطر صرف نکردن مال در جای خودش شقی و بدبخت شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باقیات الصالحات ممکن است، مال، فرزند یا یک سنت حسنه باشد، کسی که سنت حسنه‌ای را ایجاد بکند تا زمانی که این سنت دوام دارد در ثواب این سنت حسنه شریک است./914/پ202/ب4

ارسال نظرات