پشتوانه فرهنگی مدون، لازمه فعالیت های آموزش و پرورش است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان امور مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر لزوم تدوین برنامه ای جامع و کامل برای فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش مهم ترین رکن فرهنگی کشور است، از این رو به نتیجه رسیدن تلاشها و فعالیت ها جز به پشتوانه یک برنامه دقیق و جامع با اهداف بلند مدت نیست.
وی پرداختن به مهندسی فرهنگی در آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و اشاره کرد: مهندسی فرهنگی که سالهاست مورد تأکید رهبری معظم انقلاب است، باید در آموزش و پرورش جدی گرفته شود.
آیتالله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: مهندسی فرهنگی یعنی بدانیم در نقشه راهی که تدوین کردهایم، جای هر فعالیت کجاست و پس از پشت سر گذاشتن هر مرحله به چه نتیجهای رسیده و گام بعدی چیست.
وی به روایتی از معصوم(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره آخرالزمان نگهداشتن دین مانند نگهداشتن آتش در دست است، از این رو برای حفظ دین مردم به ویژه دانشآموزان باید به خداوند متوسل شد و با برنامهریزی دقیق قدم برداشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی دوره کنونی را با زمان طاغوت مقایسه میکنند و بعضاً از فساد در جامعه گلایه میکنند، در صورتی که این مقایسهای اشتباه است.
وی افزود: در زمان طاغوت نهایت ارتباطات تلویزیون، رادیو و در اواخر تعداد محدودی تلفن بود، اما امروزه با وجود شبکه گسترده ارتباطات، ماهواره ها، اینترنت و گوشیهای همراه، کنترل جامعه در همین مقدار نیز جای امیدواری دارد.
وی تأکید کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند: مؤمن کسی است که به عمل کم خود راضی نیست و هر چقدر هم کار کند، زیاد نمیداند.
آیتالله طباطبایی نژاد به نقش معلمان و مدیران در شکلگیری شخصیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش اداره کار نیست که هر کس که تقاضای کار داشته باشد را جذب کند، بلکه برای استخدام در آموزش و پرورش باید بسیار سخت گیری شود و انسان هایی انتخاب شوند که بتوان با خیال راحت روح و روان دانش آموزان را در اختیار آن ها گذاشت.
در ابتدای این دیدار خانم گرد، معاون وزیر و رییس سازمان امور مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش از 4.5 برابر شدن بودجه فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: ایجاد امنیت روحی و فکری دانش آموزان در اولویت فعالیتهای آموزش و پرورش است.
وی به توجه ویژه به کیفی سازی فعالیتها اشاره و تصریح کرد: سعی کردیم در مناطق محروم و روستاها، از جوانان تحصیل کرده محلی استفاده کنیم تا از این طریق علاوه بر اطمینان سازی در مناطق محروم، با هزینه کم تر کمبود معلم را جبران کنیم.
گرد خاطر نشان کرد: فعالیت های ویژه ای در بحث خانواده انجام شده که از آن جمله آموزش 400 مدرس ویژه خانواده جهت تدریس در استان های کشور است./1305/پ202/ب6