۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۳۵۶۹۲

ویژه برنامه های قرآنی حرم رضوی در دهه پایانی صفر

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، از برگزاری 33 محفل انس با قرآن با حضور 35 قاری و پنج نشست قرآنی با محورهای «امر به معروف و نهی از منکر» و «تدبر در قرآن و در سیره معصومان(ع)» در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.
حرم مطهر رضوي

 مهدی لسانی، رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در تشریح ویژه برنامه های قرآنی دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی گفت: 33 محفل انس با قرآن، نشست قرآنی و جلسه آموزشی با حضور 35 قاری، حافظ و مفسر قرآن کریم در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی همزمان با اربعین حسینی، رحلت پیامبراعظم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا علیهم السلام برگزار می شود.

 

وی افزود: برنامه های قرآنی دهه آخر صفر با تلاوت قرآن کریم و اذان به صورت زنده، نمازجماعت، ترتیل نیم جزء قرآن و زیارت عاشورا و عزاداری در دارالقرآن کریم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی آغاز می شود.


وی با بیان این که برنامه های نوبت ظهر با نشست های قرآنی از ساعت 10:15 آغاز و با قرآن و اذان زنده و نماز جماعت و زیارت عاشورا دنبال می شود، ادامه داد:
برنامه های نوبت شب با قرآن و پخش اذان زنده مغرب آغاز و با برگزاری محفل انس با قرآن و جلسات آموزشی ادامه می یابد.

 

رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد:  28 آذر ماه محفل انس با قرآن ویژه خواهران از ساعت 9 الی 11 صبح ، محفل قرآنی کودکان و نوجوانان 27 آذر بعد از نماز مغرب و عشاء همچنین محفل انس با قرآن ویژه شب شهادت حضرت رضا (ع) در رواق امام خمینی (ره) همراه با پخش مستقیم از شبکه قرآن در تاریخ اول دی ماه ساعت 23 الی 24 برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: خلق اثر هنری با محوریت امام رضا(ع) و قرآن، ختم قرآن کریم، برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر و ومسابقات قرآنی همه روزه از ساعت 8 تا 13 و30 و از ساعت 16 تا 20 از دیگر برنامه های دارالقرآن کریم در این دهه است.

 

سلسله نشست‌های قرآنی

رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی خبر داد: پنج نشست قرآنی با هدف تبیین و بررسی موضوعاتی چون «امر به معروف و نهی از منکر»، «ویژگی‌های امت پیامبر(ص)»، «شرح زیارت اربعین»، «تدبر در قرآن و در سیره معصومین(ع)» در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: «تدبر در سیره امام حسن (ع)»، «امام رضا (ع) و خانواده» و «شرح زیارت اربعین با محورهای عبرت آموزی از سالار شهیدان و تجدید بیعت با امام(ع)، «تدبر در سیره قرآنی امام رضا(ع) » از دیگر موضوعاتی است که در این نشت ها تبیین می شود.

 

لسانی افزود: این نشست‌های قرآنی  از سوی حجج‌اسلام محمدجواد رحمتی، رسول حسینی یگانه و عباس بابائی از اساتید برجسته این اداره تبیین و بررسی می‌شود.

 

وی با بیان این که این نشست‌های قرآنی از 23 تا 27 آذر ساعت 10:15 در دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری برگزار می شود، گفت: پس از آن اجرای زنده تلاوت قرآن، اقامه نماز ظهر و عصر و عزاداری و سوگواری سیدالشهدا(ع) از دیگر برنامه‌های مناسبتی در این ایام است.‌

 

رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی اظهار کرد: این برنامه‌ها در فضایی صمیمی و با هدف آشنا شدن مخاطبان با تفسیر و تدبر سوره‌های قرآن کریم و پاسخ به پرسش‌های آنان برگزار می‌شود.

 

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه بانوان در حرم مطهر رضوی

وی از برگزاری محفل انس با قرآن ویژه بانوان زائر و مجاور بارگاه امام هشتم در صبح روز اربعین حسینی در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی خبرداد.

 

لسانی افزود: در ابتدای این محفل، موسوی نیا، غیاثی نژاد و خانم دهقان از قاریان برتر و برجسته مشهدی، کلامی چند از آیات روحبخش کلام الله مجید را تلاوت و در ادامه حضار صلوات خاصه حضرت رضا(ع) را قرائت کردند.

 

رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی یادآور شد: محفل انس با قرآن ویژه بانوان در روز 28 آذر از ساعت 9 الی 11 صبح ویژه عموم زائران و مجاوران در دارالقرآن الکریمواقع در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود./1308/ت302/ب5

 

ارسال نظرات