۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۷۶۰
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره):

اجتماع عزاداران اربعین آمریکا و غرب را به چالش کشید

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) ضمن تعریف اصول کلی حقوق بشر در جهان روش های اتخاذ شده در راهپیمایی اربعین حسینی را دموکراتیک ترین و مسالمت آمیزترین روش های احقاق حقوق مظلوم برشمرد و گفت: این حرکت، آمریکا و ائتلاف آن را به چالش کشید.
حجت الاسلام باقرزاده
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا راهپیمایی اربعین را یک مانور امنیتی، نظامی برای کل جهان، بالاخص وهابیون، داعشیون و به طور کلی تروریست هایی که به اسم اسلام امنیت منطقه را تهدید می کنند دانست و اظهار داشت: این راهپیمایی پتانسیل و ظرفیت مردمی تشیع را به رخ آنان کشید.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) این راهپیمایی را یک مانور انسانی برشمرد و ضمن قدرتمند دانستن آن نسبت به مانورهای نظامی آمریکا در منطقه افزود: این حرکت، آمریکا و ائتلاف آن را به چالش کشید، این مردم نشان دادند جایی که برای زیارت اربعین حسینی که امری مستحبی است بیست میلیون انسان گرد هم می آیند حضور نیروهای بیگانه و وعده امنیت به منطقه کاری عبث و بیهوده است.
حجت الاسلام باقرزاده اقتدار و عظمت حسینی را خارج از گنجایش و تحمل سران استکبار توصیف کرد و افزود: رسانه های غربی این اخبار را سانسور می کنند تا مردم جهان از این مانور سیاسی، فرهنگی تشیع آگاه نشوند. حتی سعی می کنند حرکات سخیفی را به شیعیان و محبان اهل بیت نسبت دهند.
وی ادامه داد: طریق رساندن منطق و اقتدار شیعه به جهان، همین اقدام سنگین، وزین، ولایی و احساسی است که شیعه یک حرکت خود جوش، فهیم، عاقلانه و اندیشمندانه را انجام داد.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به یکی از مولفه های اصلی حقوق بشر از حرکت راهپیمایی اربعین حسینی جهت مقابله با تهدیدات داعش بر ضد مردم عراق گفت: این یک حرکت بشر دوستانه است، شیعه یک توده امنیت آفرین برای جهان است که از بهترین روش های دموکراتیک و مسالمت آمیز برای احقاق حقوق بشر استفاده می کند.
حجت الاسلام باقرزاده افزود: این حرکت در راستای پیام روز عاشورا یعنی پیروزی خون بر شمشیر است و شیعه را به گونه ای ایثارگر، اهل منطق و فکر به مردم جهان خواهد شناساند، ایجاد این راهپیمایی در کشوری فقیر نمونه های بارزی از ایثار، عشق و محبت را به جهانیان نشان می دهد.
وی با تقدیر از سران قبایل اهل سنت عراق و اشاره به افراطیون تشیع و تسنن گفت: افراطیون بدانند امام حسین(ع) عامل وحدت است. آنها دوست دارند از محرم عامل تفرقه درست کنند.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در چایان گفت: دشمنان اسلام که ما را بایکوت خبری می کنند شیعه هراسی را از عقل ستیزی و عقلانیت گریزی شروع کرده اند که ما باید از هر حرکتی دون شأن اهل بیت که ابزاری به دست دشمنان می دهد دوری کنیم./836/ت302/ج
ارسال نظرات