۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۳۶۰۳۲
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی خبر داد؛

میزبانی حرم رضوی از 10 میلیون تشرف در دهه پایانی صفر

خبرگزاری رسا ـ معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از آمادگی خدام رضوی برای خدمت‌رسانی به 10 میلیون تشرف در دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام هشتم(ع) خبر داد.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود ممتاز، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دهه پایانی صفر المظفر این معاونت گفت: در ایام شهادت حضرت رضا(ع) به منظور خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به خیل عظیم عزاداران در اماکن متبرکه از ساعت 10 صبح روز پنج شنبه 27 آذر تا 7 صبح روز چهارشنبه سوم دی وضعیت ویژه اعلام شده است.

 

 وی از ساماندهی 15 هزار تشرف شش هزار هیئت مذهبی خبر داد و افزود: این هیئات مذهبی دارای پرونده برای اخذ مجوز عزاداری در حوزه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی می‌توانند همه روزه از ساعت 7 تا 21 با مراجعه به مقبره شیخ محمد عارف (پیر پالاندوز) مراجعه کنند.

 

ممتاز گفت: رواق‌های مبارکه شیخ حرعاملی، کوثر، غدیر، طوسی، دارالحجه، دارالمرحمه و مقبره شیخ طبرسی برای عزاداری هیأت‌های مذهبی به حرم مطهر اختصاص یافته است.

 

 محدودیت‌های تردد هیئات

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای تردد هیئات مذهبی در حرم مطهر رضوی، تصریح کرد: مسیر  بست شیخ طوسی ویژه تشرف هیأت‌ها و بست شیخ حرعاملی ویژه خروج آنان در روزهای یکشنبه 30 آذر و سه شنبه دوم دی در نظر گرفته شده است.

 

ممتاز با اشاره به حضور گسترده هیأت‌های مذهبی در ایام شهادت حضرت رضا(ع)، یادآور شد: صحن انقلاب اسلامی ویژه آقایان بوده و سایر صحن های مقدس اماکن متبرکه خانوادگی بوده و رواق‌های مبارکه نیز همانند روزهای قبل امکان تردد و استقرار خواهد بود.

 

بهره‌مندی بیش از 100 هزار زائر از ایستگاه های صلواتی

وی افزود: امسال نیز 35 ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران پیاده در نظر گرفته شده که 12 ایستگاه برون شهری، 20 ایستگاه درون شهری وسه واحد سیار خدمات فنی است.

 

ممتاز در این خصوص بیان کرد: این ایستگاه‌ها در مسیرهای جاده سنتو ، ملک آباد ، فریمان، شهر مشهد و با حدود یکصد هزار متر مربع زمین و بیست و پنج هزار مترمربع فضای سرپوشیده آماده و تجهیز می‌شوند.

 

 معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: بیش از یکصد هزار زائر پیاده در مسیرهای برون شهری و درون شهری از خدامت رفاهی این ایستگاه‌ها بهره‌مند می شوند که پذیرایی از 300 هزار وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده حضرت رضا(ع)از جمله خدماتی که در این پایگاه‌ها از سوی خدام و خدمتیاران حرم مطهر حضرت رضا(ع) ارائه می‌شود.

 

پذیرایی از 18 هزار زائر پیاده در مهمانسرای حضرت رضا(ع)

ممتاز با اشاره به توزیع تصادفی بن غذای متبرک حضرت بین زائرین پیاده در ایستگاه‌های صلواتی، گفت: معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برای بهره‌مندی زائران پیاده از غذای متبرک حضرت نیز اقدام به توزیع بن غذای متبرک در ایستگاه‌های صلواتی کرده است.

 

وی تصریح کرد: مهمانسرای حرم مطهر رضوی در سه روز پایانی دهه آخر صفر میزبان 18 هزار زائر پیاده و همچنین هیئات مذهبی از راه‌های دور و نزدیک خواهد بود.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به نیت وقف دو موقوفه مهدی قلی خان قرایی و مرحوم غراب در ایام شهادت حضرت رضا(ع)، همزمان با هفته وقف و نیز تأکید تولیت عظمای آستان قدس رضوی بر استیفاء حقوق موقوفات، این دو موقوفه بر اساس نیات واقفان به صورت دقیق اجرا می‌شود./1308/پ202/

ارسال نظرات