۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۳۶۳۰۴

ویژه برنامه های اداره کل اوقاف چهارمحال و بختیاری در هفته وقف تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، با اشاره به آغاز هفته وقف از 27 صفر، از برگزاری ‎ویژه برنامه‎های مؤثر در راستای ترویج فرهنگ وقف در استان خبر داد.
حجت الاسلام غلاميان اوقاف چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجتالاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه 26 آذرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، با اشاره به آغاز هفته وقف از 27 صفر، از برگزاری ویژه برنامههای مؤثر در راستای ترویج فرهنگ وقف در استان خبر داد.
 
وی با اشاره به ارتقای سطح کیفی و کمی برنامههای هفته وقف در این استان تصریح کرد: با توجه به این که برنامه‌های فرهنگی در حوزه وقف در استان کمرنگتر از سایر نقاط کشور است، میطلبد در این راستا تلاش بیشتری صورت گیرد که این مهم نیازمند همراهی همه مجموعه استان است.
 
حجت الاسلام غلامیان از افتتاح هفت پروژه مهم عمرانی در استان همزمان با هفته وقف خبر داد و گفت: گنبد امام زاده سید علی اکبر شهر نافچ با هزینه حدود 500 میلیون تومان، آینه کاری، ساخت بقعه و حسینیه کنار امام‌ زاده عزیزالله شهر کیان و ساخت ضریح امامزاده سوادجان از جمله پروژههای افتتاحی در هفته وقف هستند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، کمکهای خیران خارج از استان به بقاع متبرکه استان را یادآور شد و گفت: سه کیلومتر راه ارتباطی امام زاده سید محمد به سطح شهر سورشجان در هفته وقف به بهره‌برداری خواهد رسید که یکی از اقدامات مهم اوقاف استان در راستای شعار سال است.
 
این مقام مسؤول افزود: این پروژه دو و نیم میلیارد تومان هزینه داشت که با همکاری مسؤولان شهر سورشجان، مردم و هیئت امنا این بقعه تأمین شد.
 
حجت الاسلام غلامیان با بیان این که تاکنون وقفی در استان در راستای چاپ آثار و نشر کارهای فرهنگی و رسانه صورت نپذیرفته است، افزود: آمادگی پذیرش هرگونه وقف در این راستا را داریم.
 
وی تصریح کرد: برای استان 142 دستگاه تبدیل آنالوگ به دیجیتال نیاز است که میطلبد خیران در این راستا به صدا وسیمای استان کمک کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج، تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری با 800 هزار نفر جمعیت، بیش از دو هزار دختر و پسر جوان مجرد وجود دارد که سن آنها بالای 30 سال است؛ بنابراین میطلبد خیران با وقف در زمینه مسکن و اشتغال زمینه ازدواج این جوانان را فراهم کنند./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات