۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۳۶۵۶۳
نماینده ولی فقیه در کرمان:

راهپیمایی اربعین کفار جهان را لرزاند/ یکی از مشکلات بزرگ جامعه نبود قناعت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان با اشاره به مشکلات جامعه گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلات ایران نداشتن قناعت در مصرف داشته هایش است که یکی از آن ها مصرف آب است که بیشتر ما از آن غافل هستیم.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان خطبه های نماز جمعه امروز این استان را با توصیه به تقوای الهی آغاز کرد و گفت: اساس زندگی فردی و اجتماعی ما رعایت تقوای الهی است و همه ی امر و نهی ها از سوی خداوند متعال برای رسیدن به این تقوا است.

 

وی در ادامه افزود: پایان ماه صفر با سه مصیبت جانگداز  همراه است که هر کدام از آن ها برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نخستین آن رحلت نبی اکرم(ص)، سپس شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و پس از آن ها شهادت هشتمین امام شیعیان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: رهنمودی از پیامبر اکرم(ص) وجود دارد که از لحاظ لفظی کوتاه اما از لحاظ معنی بسیار بزرگ است؛ ایشان می فرماید: «فرصت های زندگی همانند ابر می گذرند»، یکی از این فرصت ها که باید نهایت استفاده را از آن برد، فرصت جوانی است که انسان باید تکلیف خود را در این دوران مشخص کند.

 

امام جمعه کرمان اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) بهترین بی نیازی را قناعت و بدترین حاجت را خضوع در مقابل ثروتمند می داند؛ بدانید که هرکس اهل قناعت باشد بی نیاز است هرچند تهی دست است و نبود قناعت انسان ثروتمند را فقیر می کند.

 

وی با اشاره به مشکلات جامعه افزود: یکی از بزرگترین مشکلات ایران نداشتن قناعت در مصرف داشته هایش است که یکی از آن ها در مصرف آب است که بیشتر ما از آن غافل هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: امام رضا(ع) ما را سفارش  به حریص بودن در رفع مشکلات مومنان می کنند، که این حرص از حرص های مدح شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سوم دی ماه، سالروز هجرت پیامبراکرم(ص) از مکه به مدینه است که در شب مبیت این هجرت صورت گرفت و امیرمومنان علی(ع) در آن شب در بستر نبی اکرم(ص) خوابید تا کفار از نبود ایشان باخبر نشوند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: اسلام با زحمت های بسیاری به دست ما رسیده که یکی از بزرگ ترین دین های جهان محسوب می شود و به زودی با خواست خداوند متعال نخستین دین جهان هم خواهد شد که زمینه ظهور امام زمان(عج) را آماده کند.

 

وی با تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) به تمام مسیحیان جهان به ویزه مسیحیان کرمانی، بیان کرد: امیدواریم بزرگان مسیحیت از خواب غفلت بیدار شده و از ادعای مسحیت به عامل بودن به مسیحیت و اقعی برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری یادآور شد: راهپیمایی بیست میلیونی اربعین امسال، کفار جهان را لرزاند و به این مسأله پی بردند که مسلمانان توطئه های آن ها را خنثی می کنند.

 

وی در پایان گفت: 29 آذر آغاز هفته وحدت است که مسأله ای بسیار ارزشمند است و کسانی که قصد دارند در راه وقف گامی بردارند با توجه به نیازهای امروز جامعه که یکی از آن ها ازدواج جوانان است، وقف خود را انجام دهند./9706/پ201/ب6

ارسال نظرات