۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۷۱۱

سومین همایش وقف و رسانه در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین همایش وقف و رسانه استان قم با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، استاندار قم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه و اصحاب رسانه در قم برگزار شد.
سومين همايش وقف و رسانه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شب گذشته سومین همایش وقف و رسانه استان قم با حضور احمد امیر آبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش، استاندار قم؛ حجت الاسلام شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه و اصحاب رسانه در امامزاده جعفر شهید قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیری در ابتدای این همایش گفت: علمای شیعه همواره در طول تاریخ به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام تأکید داشته اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه با بیان این که در سال جاری 2 هزار نفر نوجوان در جوار امامزادگان به فراگیری علوم قرآنی دراوقات فراغت مشغول بودند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال های آینده حافظان بیشتری تربیت و تحویل جامعه دهیم.

  

وی با بیان این که علمای قم نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ وقف داشته اند و خود نیز در این راه پیشگام بوده اند، ابراز داشت: یکی از همین مؤمنان در گذشته بیش از 3 هزار وقف از خود در قم به جای گذشته است.

 

حجت الاسلام صالحی منش، در ادامه همایش وقف و رسانه بیان کرد: اصحاب رسانه با تبلیغات صحیح و مناسب در زمینه وقف می‌توانند بسترها مناسب برای توسعه و فراگیر شدن فرهنگ وقف در جامعه آماده کنند.

  

استاندار قم با بیان این که 14 هزار موقوفه در قم وجود دارد، گفت: بیش از یک سوم موقوفات شهر قم از سوی مراجع، علما و روحانیان وقف شده‌اند.

 
حجت الاسلام صالحی منش ابراز کرد: وظیفه اصحاب رسانه این است که فرهنگ وقف و مصادیقی که امروز جامه به آن نیاز دارد همچون تأسیس حوزه‌های علمیه، مدارس، دانشگاه‌ها و تأسیس مرا کز بهداتشی ودرمانی، در جامعه تبلیغ و ترویج کنند./998/پ203/ب4

ارسال نظرات