۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۳۶۷۳۰
به منظور شرکت در آیین های عزاداری حرم رضوی؛

15 هزار زائر از خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه پایانی ماه صفر تاکنون بیش از 15 هزار زائر از استان خراسان شمالی به منظور شرکت در آیین های عزاداری حرم مطهر رضوی به مشهد مقدس اعزام شده اند.
زائران پياده علي ابن موسي الرضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همزمان با دهه پایانی ماه صفر و سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، تاکنون افزون بر 15 هزار زائر پیاده و سواره از استان خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شده اند تا در مراسم سوگواری این ایام در حرم مطهر رضوی شرکت کنند.

 

بیش از دو سوم زائرانی که از خراسان شمالی به مشهد مقدس رفته اند سفر با پای پیاده و در قالب طرح «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» را برگزیده اند و بیش از پنج هزار نفر نیز با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به این سفر زیارتی و آیینی رفته اند.

 

باید توجه داشت؛ 15 هزار نفر تنها آمار زائران پیاده و آن دسته از زائران سواره استان خراسان شمالی است که تاکنون با استفاده از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه حمل و نقل عمومی اقدام به این سفر کرده اند در حالی که چندین هزار نفر از مردم استان نیز با استفاده از سواری های شخصی برای زیارت حرم مطهر رضوی و حضور در مراسم های عزاداری سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر کرده اند و این سفرها همچنان ادامه دارد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی به منظور ساماندهی کاروان های زائران پیاده حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر، اظهار کرد: این طرح برای دومین سال پیاپی در استان خراسان شمالی اجرا شد و در آن در مجموع 9 هزار و 885 نفر زائر پیاده در قالب 70 کاروان زیارتی از شهرستان های هشت گانه استان به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

به گفته وی غالب کاروان های زائران پیاده استان خراسان شمالی سفر زیارتی خود را بعد از اربعین حسینی از شهرها و روستاهای این استان آغاز کردند و اکنون نیز بیشتر آنها به مشهد مقدس رسیده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی همچنین با اشاره به عبور کاروان های زائران پیاده حرم رضوی دیگر استان ها از استان خراسان شمالی، افزود: در این راستا 14 کاروان مشتمل بر 623 زائر پیاده از استان های مازندران، گلستان و سمنان از خراسان شمالی عبور کردند که به این زائران نیز در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی و ... ارائه شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح چهار ستاد اصلی و فرعی استقبال از زائران پیاده حرم مطهر رضوی در استان خراسان شمالی فعال است که ستاد اصلی استقبال در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و ستادهای فرعی آن هم در محل بوستان ملی باباامان بجنورد و اداره اوقاف و امور خیریه و دفتر امام جمعه فاروج دایر شده است.

 

سعید سبحانی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان شمالی نیز در گفت و گویی با بیان این که تاکنون چهار هزار و 800 زائر در قالب هیأت های مذهبی استان با استفاده از 210 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه عمومی به مشهد مقدس اعزام شده اند، اظهار داشت: افزون بر این 150 دستگاه خودرو نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه، دیگر مسافران را به مشهد مقدس رساندند.

 

وی با بیان این که امروز اوج اعزام زائران به حرم رضوی است و این اعزام تا آخرین ساعات امشب ادامه دارد، اضافه کرد: برگشت زائران از مشهد به استان نیز از سه شنبه شب هفته جاری انجام می شود.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در مسیر اصلی گذر زائران امام هشتم(ع) واقع شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات