۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۳۶۷۶۵
استاندار قم:

نقش قم در تحول علوم انسانی محوری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با بیان این‌که 300 پژوهشکده و مؤسسه علمی در قم فعالیت چشمگیری دارند، گفت: قم ظرفیت بالقوه و بالفعلی در حوزه‌ها و دانشگاه‌های خود دارد و می‌تواند در تحول علوم انسانی نقش تعیین کننده‌ای در کشور و جهان اسلام داشته باشد.
صالحي منش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های قم روز شنبه در محل تالار امام رضا(ع) استانداری سابق برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم غلامعلی حداد عادل رییس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش به ایراد سخن پرداختند.

 

سخنرانی، اعلام نظر و پیشنهاد چندتن از اساتید دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که رییس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به پاسخگویی به این پرسش‌ها پرداخت.

 

نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های قم به منظور بررسی و بیان راهکاری اسلامی سازی علوم انسانی برگزار شد که هر کدام از نهادها با تأکید بر انجام هرچه بهتر و زودتر این کار، از همکاری و حمایت خود خبر دادند.

 

حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش، استاندار قم با بیان این‌که علوم انسانی از مباحث مورد توجه دانشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه است، بیان داشت: یکی از دغدغه‌های مهم شهیدان مطهری و مفتح همین موضوع بوده که در این زمینه نیز تلاش‌های فراوانی کردند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به تحول در علوم انسانی تأکید دارند و برای این کار می‌توان از ظرفیت شهر مقدس قم کمال بهره را برد؛ چرا که در این شهر 34 مرکز آموزش عالی مشغول به فعالیت هستند.

 

استاندار قم با بیان این‌که 300 پژوهشکده و مؤسسه علمی نیز در قم فعالیت چشمگیری دارند، اظهار داشت: قم ظرفیت بالقوه و بالفعلی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها خود دارد که می‌تواند در تحول علوم انسانی نقش تعیین کننده‌ای در کشور و جهان اسلام داشته باشد.

 

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم خود ظرفیت بسیار گسترده‌ای داشته و در جهان اسلام حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ حتی اکنون دانشمندان و اندیشمندان زیادی در آن به صورت گمنام مشغول به خدمت و فعالیت هستند./993/پ202/ب4

ارسال نظرات