۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۳۶۹۹۷
استاد حوزه علمیه:

مادی‌گرایی مهم‌ترین مانع گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ طلبه جانباز و استاد حوزه گفت: اگر فرهنگ و روحیات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جامعه گسترش می‌یافت و روحیه ایثار جای خود را به مادی‌گرایی نمی‏‌داد، روحیه ایثار و شهادت بیشتر در جامعه رواج پیدا می‌کرد.
روحانيت و جانبازان

حجت الاسلام هادی قاینی‏زاده طلبه جانباز و استاد حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین مهمترین دغدغه‏های طلاب جانباز گفت: طلاب ایثارگر پس از جنگ در تلاش بودند که روحیات آن دوران حفظ شود اما به این خواسته دست پیدا نکردند؛ اگر روحیات رزمندها پس از جنگ در میان آحاد مردم ترویج و حفظ می‌شد و به سوی مادی گرایی سوق پیدا نمی‌کرد شاید روحیه ایثار بیشتر در جامعه گسترش پیدا می‏کرد.

 

وی به معظلاتی که خانواده‏های ایثارگران و شهدا و جانبازان با آن روبرو هستند اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما در بعضی از خانواده‏های ایثارگران و شهدا و جانبازان مشاهده می‏کنیم که در تربیت فرزندان زیاد کوشا نبوده‌اند و معظلاتی که امروزه با آن روبه‏رو هستیم عدم توجه کافی به این مسائل بوده است.

 

حجت الاسلام قاینی‏زاده با تأکید بر اهمیت انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل امروز خاطرنشان کرد و گفت: یکی از مسائلی که در این زمینه بسیار راه‏گشا است فرهنگ مطالعه کتاب‏های دفاع مقدس است؛ کتاب‌های دا، خاک‏های نرم کوشک و زندگی‏نامه سرداران دفاع مقدس و مستندها که از جبهه در دسترس است بسیار کارگشا است.

 

استاد حوزه علمیه به سخن امام خمینی(ره) در رابطه با مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد سنگر هستند و اگر ما این سخن را در جامعه به کار ببندیم می‏توان از آن یک راهکار به وجود آوریم، که ارتباط با مسجد و بسیج سبب می‏شود که در روحیه ایثارگری جوانان تأثیر به سزایی را داشته باشد و به بیشتر به هدف خود دست پیدا کنیم./978/پ302/ف

ارسال نظرات