۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۷۴۴۵
امام جمعه شهرری:

دشمن در فتنه 88 نظام، ولایت فقیه و وحدت مردم را نشانه گرفته بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: دشمنان در فتنه 88 سه مساله نظام، ولایت و رهبری، انسجام و وحدت مردم ایران را هدف توطئه‌های خود قرار داده بودند، اما بیداری رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم در روز 9 دی توطئه ها را نقش بر آب کرد.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: در حدیثی امام حسن(ع) می‌فرماید برای هر بازگشت به سوی خدا راهی وجود دارد و آن تقوا است.

 

وی افزود: سرچشمه همه حکمت‌ها و هر عمل شریفی تقوا است و اگر کسی بخواهد به عمل خالصانه دست یابد در سایه تقوا به آن دست خواهد یافت.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به چهارمین فراز از دعای مکارم اخلاق عنوان کرد: امام سجاد(ع) در این دعا از خداوند درخواست می‌کنند که عمل او را بهترین عمل قرار دهد، خداوند از انسان احسن عمل را خواسته است و تردیدی نیست که عمل خوب از نیت خالص سرچشمه می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه افزود: پیامبر(ص) در قرآن از خداوند درخواست می‌کنند که ورود و پایان همه کارهای او را با صداقت و نیت خوب قرار دهد، اگر انسان بخواهد ورود و خروجش خالصانه باشد باید از خداوند کمک گیرد.

 

احسن عمل به زیادی عمل نیست

 

وی با اشاره احسن عمل اظهار کرد: در احسن عمل زیادی عمل مهم نیست مهم خوب بودن عمل است نماز خوب است اما نماز همراه با ریا باطل و همراه با کسالت احسن عمل نیست، نیکی به پدر و مادر همراه با منت باطل است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به چگونگی برتری اعمال گفت: برترین اعمال خالص‌ترین آنها است یعنی عملی که نیت آن برای چیزی غیر از خدا نباشد بنابراین خداوند می‌فرماید من عمل متقین را می‌پذیرم، امام صادق(ع) خطاب به کسی که دزدی کرده و با آن مال صدقه می‌دهد می‌فرمایند خداوند اعمال را فقط از متقین می‌پذیرد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت ولی عصر عنوان کرد: از امام هشتم به بعد فشارها علیه امامان ما بیشتر و بیشتر شد و در دوره امام حسن عسکری(ع) به اوج خود رسید به گونه‌ای که مراقب بودند وی صاحب فرزند نشود و یا اگر شد فرزند او را به قتل برسانند.

 

وی افزود: فرعون 70 هزار کودک بی‌گناه را کشت تا موسی به دنیا نیاید اما اراده خداوند تعلق گرفت که موسی به دنیا آید درباره امام زمان (عج) نیز اینگونه بود که علی رغم میل دشمنان خداوند اراده کرده بود که وی به دنیا آمده و روزی خانه ظلم و ستم را خراب کند.

 

در دوران غیبت کبری مسلمانان باید به ولایت فقیه رجوع کنند

 

امام جمعه شهرری با اشاره به دو غیبت امام زمان (عج) اظهار کرد: در دوران غیبت کبری امام زمان (عج) امور جامعه مسلمانان از سوی نائبان عام ایشان اداره می‌شود، امروز تبلور این نائب عام امام راحل و بعد از ایشان مقام معظم رهبری است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به 9 دی تا 19 دی به عنوان دهه بصیرت ابراز کرد: در طول دوران بعد از انقلاب توطئه‌ها و فتنه‌های زیادی چون خلق عرب، خلق ترکمن، جنگ تحمیلی، منافقان، نفوذی‌ها، دموکرات‌ها، سلطنت‌طلب‌ها را داشتیم اما اوج این فتنه ها در فتنه 88 بود که با یک دروغ که در انتخابات تقلب شده آغاز شد و مصیبت‌های زیادی سر این ملت آورد دشمنان در خارج نقشه‌های زیادی از جمله تحریم را برای کشور ما رقم زدند.

 

وی افزود: در این فتنه دشمن سه مساله نظام، ولایت و رهبری، انسجام و وحدت مردم ایران را هدف توطئه خود قرار داده بود، اما بیداری رهبر معظم انقلاب هوشیاری و بصیرت مردم در روز 9 دی توطئه ها را نقش بر آب کرد.

 

شیعه در راه ولایت شهدای زیادی داده است

 

امام جمعه شهرری در ادامه گفت: اساسا در طول تاریخ همیشه ولایت و رهبری مورد حمله دشمنان اسلام بوده است و شیعه در این زمینه شهدای زیادی داده است.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به خدمات با ارزش مرحوم آیت‌الله غیوری در عرصه‌های فرهنگی چون نماز جمعه و جماعات اظهار داشت: این عالم وارسته در مسائل سیاسی هیچ نقطه مبهمی در زندگی خود نداشت وی همیشه چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری حامی ولایت فقیه بود.

 

وی با اشاره به سفر لاریجانی به عراق عنوان کرد: در سفر لاریجانی به عراق رهبران سیاسی و دینی این کشور از ملت ایران تشکر کردند آنها عنوان کردند که به برکت کمک‌های ایران امروز داعش در عراق نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

 

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله خاطرنشان کرد: رزمایش مشترک نیروی هوایی و دریایی که مانوری قوی است اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان اسلام می‌کشد و نشان می‌دهد که ملت ایران آمادگی هر نوع مبارزه با دشمنان خود را دارد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات