۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۷۸۵۹
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تبیین کرد؛

شناخت امام زمان مقدمه معرفت نبی اکرم/ نقش تعیین کننده انتظار در آینده بشر

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: نهم ربیع‌الاول به عنوان سرآغاز امامت حضرت مهدی(عج) بهترین فرصت برای توجه خاص، تجدید عهد و میثاق با امام حاضر و ناظر است که از اعمال ما شیعیان اطلاع دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان، توليت مسجد مقدس جمکران

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) در نهم ربیع الاول اظهار داشت: حضرت مهدی(عج) واسطه فیض الهی است و نقش مهمی در بعد معرفتی و معنوی برای آحاد جامعه دارد.

 

رییس ستاد فعالیت‌های مهدوی با اشاره به روایات فراوان در کتب شیعه و سنی درباره امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: روایتی در کتب معتبر اهل سنت آمده و در میان شیعیان قطعی‌الصدور و قطعی‌السند است که می‌فرماید «من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میته الجاهلیه».

 

وی معنای این روایت را مهم و برجسته خواند و تأکید کرد: اگر کسی با مسأله امامت بیگانه باشد و امام زمانش را نشناسد، از اسلام و حتی نبوت نیز بویی نبرده و پیامبراکرم(ص) را نیز نشناخته است.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران به آثار امید بخشی انتظار و موعود اشاره کرد و گفت: انتظار، نقش امید بخشی در آینده بشر دارد و فرجام زندگی انسان‌ها در گرو ظهور منجی‌ای است که مورد اتفاق همه ادیان و مذاهب اسلامی می‌باشد.

 

وی حضرت مهدی(عج) را مظهر قطعی روایات اهل بیت(ع) دانست و یادآور شد: آینده بشریت به دست با کفایت ایشان به افق روشن و اوج کمال می‌رسد که این امید و انتظار، آثار بسیار ارزشمند معنوی برای بشریت دارد.

 

رییس ستاد فعالیت‌های مهدوی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز نهم ربیع‌الاول اشاره و خاطرنشان کرد: نهم ربیع‌الاول به عنوان سرآغاز امامت حضرت مهدی(عج) بهترین فرصت برای توجه خاص، تجدید عهد و میثاق با امام حاضر و ناظر است که از اعمال ما شیعیان اطللاع دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در پایان افزود: از خداوند استعانت بجوییم و از امام زمان(عج) بخواهیم که مشمول دعای ایشان و جزء سربازان حضرت باشیم./908/ت302/ف

ارسال نظرات