۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۲۳۷۹۷۴
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب مطرح کرد؛

آسیب‌های فتنه با بهره‌گیری از هنر برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) برگزاری جشنواره‌ای هنری در رابطه با فتنه 88 را ضروری خواند و گفت: اگر جشنواره‌ای به این منظور برگزار شود و در آن هنرمندان به آسیب های فتنه و موارد قابل توجه آن نگاهی عمیق داشته باشند می شود یک جریان آگاه سازی را در جامعه به وسیله هنر ایجاد کرد.
رضا فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ رضا فقیهی، معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم در اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان قم، علت تشکیل بسیج هنرمندان را یک نیاز دانست و گفت: اگر در یک زمانی بسیج تشکیل می شود به وجود بسیج نیاز است همان گونه که در زمان دفاع مقدس بسیج مردمی تشکیل شد بنابراین در این زمان به حضور هنرمندان احتیاج است به همین دلیل بسیج هنرمندان شکل گرفت.

 

وی هنر را مجموعه ای از دو واژه فطری دانست و تصریح کرد: فطرت انسان هم به هنر نیازمند است و هم از آن لذت می برد و دو واژه نیاز و لذت بردن را هنر تعریف می کنند.
 
فقیهی علت برگزاری جشنواره ها را ایجاد انگیزه در وجود هنرمندان داخلی ذکر کرد و افزود: با برگزاری جشنواره ها می توان این انگیزه را در هنرمندان به وجود آورد تا اثری را خلق کنند که این اثر ماندنی و تأثیر گذار شود و برای استفاده درست از هنر باید به واقعیت و اصل وجودی هنر توجه شود.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با توجه به نگاه هنرمند نسبت به جامعه اظهار داشت: هنرمند باید توجه کند که با دید باز به جامعه و آسیب های موجود و شناسایی این آسیب ها به خلق یک ایده هنری بپردازد و لازم است که یک هنرمند اسلامی به مبانی اصلی دینی خود توجه کند.
 
وی با اشاره به اهمیت توجه به مناسباتی مثل فتنه 88 گفت: دشمن تلاش می کند که از آسیب هایی مانند فتنه 88 با انعکاس اشتباه واقعه به گونه ای که به هدف خود برسند استفاده کند و عوارضی را بر نظام وارد کند که جبران آن دشوار است بنابراین هنرمند با اطلاع از این وقایع می توانند به گونه ای اتفاقات را انعکاس دهند که به آینده کشور کمک شود.
 
فقیهی در پایان به برگزاری جشنواره ای در رابطه با فتنه 88 سفارش کرد و ابراز داشت: اگر جشنواره ای برگزار شود و در آن هنرمندان به آسیب های فتنه و موارد قابل توجه آن نگاهی عمیق داشته باشند می شود یک جریان آگاه سازی را در جامعه به وسیله هنر ایجاد کرد./1322/پ202/ف

 

ارسال نظرات