۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۱۷۸
نماینده خبرگان رهبری:

طرح موضوع رفع حصر سران فتنه اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که تلاش برخی جریان های سیاسی نیز برای رفع حصر سران فتنه بیهوده است، گفت: تطهیر سران فتنه به هیچ عنوان ممکن نیست.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که سران فتنه در حق شهدا، نظام، رهبری و ملت ایران خیانت کردند، اظهار داشت: رفتار دو کاندیدای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دقیقا در مسیر دلخواه مستکبران و نظام سلطه بوده است.

 


وی ادعای تقلب در انتخابات را دروغی محض و اهانت آشکار به نظام اسلامی ایران ارزیابی کرد و افزود: سخن اینجاست که بر فرض اگر در انتخابات تقلبی هم صورت گرفته بود، سران فتنه باید اعتراض خود را به صورت قانونی پیگیری می کردند، همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در آن دوران تأکید کردند؛ اما آنان از راه غیرقانونی وارد شده و مردم به شورش خیابانی دعوت کردند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که ماهیت اصلی فتنه‌گران در جریان اهانت به مقدسات دینی شیعیان در عاشورای حسینی
رسوا شد، خاطرنشان کرد: اهانت به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع)، آتش زدن مساجد و قرآن ها، حمله به عزاداران حسینی و اهانت به ولایت فقیه از نتایج این اعتراض غیرقانونی بود که سران فتنه مسبب اصلی آن هستند.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که تطهیر سران فتنه به هیچ عنوان ممکن نیست، افزود: چطور می شود کسانی را که عامل اصلی اهانت به مقدسات، تحریک افکار عمومی، تهمت به نظام، تخریب بیت المال و ...بوده اند را مورد رأفت و بخشش اسلامی قرار داد، تلاش برخی جریان های سیاسی نیز برای رفع حصر سران فتنه بیهوده است.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که طرح موضوع رفع حصر سران فتنه اشتباه است، تصریح کرد: البته باید دانست که حصر نشان از رأفت نظام اسلامی است وگرنه حکم آن افراد بسیار سنگین‌تر از آن چیزی است که تحملش می کنند، ضمن این‌که اگر سران فتنه اعتراف به گناه کرده و توبه می کردند، جمهوری اسلامی با رأفت با آنها برخورد می کرد.

 


وی با بیان این‌که حصر برای سران فتنه کمترین مجازات بوده و اگر محاکمه ای صورت گیرد، ممکن است مجازات شدیدتری اعمال شود، اظهار داشت: آنان که به بهانه تقلب در انتخابات مردم را به خیابان ها کشیدند و افزون بر ضایع کردن وقت مردم و ایجاد رعب در جامعه، خسارت های مالی و جانی به کشور وارد کردند، باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود حماسه مردم تبریز در 8 دی و ملت ایران در 9 دی سال 88 را مصداق پیوند ناگسستنی امت با ولایت دانست و گفت: راهپیمایی پرشکوه مردم سراسر کشور که همراه با شعارهای کوبنده بود، نشان از دلبستگی ملت ایران به آرمان های امام و شهداست./935/ت302/ب4

ارسال نظرات