۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۳۸۴۱۴
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

در صورت محاکمه سران فتنه مجازات آنها سنگین خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر قرار بر محاکمه سران فتنه باشد بر اساس قانون مجازات آنها سنگین خواهد بود چرا که برای چندین ماه کشور را دچار آشوب و وحشت کردند.
سيد محمد حسيني وزير سابق ارشاد- مراسم 9 دي در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم بزرگداشت 9 دی که در محل دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: فعالان در فتنه سال 88 همان افرادی بودند که 10 سال پیش تر فتنه کوی دانشگاه را به راه انداخته بودند.

 

وی اضافه کرد: برخی از فتنه گران نیز همان افرادی بودند که در انتخابات سال 84 معترض شده و نتیجه را قبول نداشتند در حالی که مجری برگزاری انتخابات سال 84 دولت اصلاحات بود نه دولت احمدی نژاد.

 

حسینی در ادامه با بیان این که نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدا بر پایه اسلامیت و جمهوریت بنا نهاده شد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب بر آرای مردم تأکید داشت و میزان را رأی ملت می دانست و آن چه که در طول بیش از سه دهه گذشته نیز کشور را در برابر مشکلات و گرفتاری ها ماندگار کرده همین حضور مردم در صحنه و پای کار بودن آنها است.

 

به گفته وی در طول این سال ها با وجود برخی اختلاف ها در سلایق، نتیجه انتخابات و آرای مردم در تمامی انتخابات ها پذیرفته شده و حتی در مواقعی که نتیجه انتخابات باب میل مجری انتخابات نیز نبوده باز هم آن را قبول کرده اند که این موضوع نقطه قوت نظام ما را نشان می دهد.

 

حسینی افزود: در سال 88 یکی از نامزدهای انتخابات پیش از پایان شمارش آرا، ادعای پیروزی کرد که این موضوع روحیه برخی را برانگیخت و از طرف دیگر شماری نیز بر آتش اختلاف افزودند و به جای این که از راه قانون وارد شده و اعتراض خود را پیگیری کنند وارد خیابان شده و اقدام به آشوب و بلوا کردند.

 

وی با بیان این که در جریان این حوادث دشمن بیشترین استفاده را برد و خسارت های زیادی به نظام وارد شد، اضافه کرد: با این وجود مردم ایران اسلامی به موقع به ندای رهبری لبیک گفته و در برابر فتنه گران ایستادگی کردند.

 

به گفته حسینی هدف فتنه گران در سال 88 پیروزی در انتخابات نبود چرا که آنها شعارهای«نه غزه نه لبنان» و «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه» سر می دادند و این شعارها نشان دهنده این بود که فتنه گران قصد براندازی نظام را دارند.

 

وی تصریح کرد: اما در نهم دی ماه سال 88 با حضور حماسی مردم آب سردی بر پیکره فتنه و فتنه گران ریخته شد و به این ترتیب ریزش اغتشاش گران آغاز شد اما اکنون با وجود گذشت چند سال هنوز برخی از افراد و خواص دخیل در فتنه از مواضع خود بازنگشته اند.

 

حسینی با بیان این که فعالان در فتنه از سوی نظام و ملت مردود شده اند، اضافه کرد: برخی از اعضای کابینه دولت یازدهم با فتنه 88 به صورت روشن مرزبندی کرده اند هر چند برخی نیز موضع گیری شفافی نداشته اند.

 

وی همچنین در مورد محاکمه سران فتنه، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر محاکمه سران فتنه باشد بر اساس قانون مجازات آنها سنگین خواهد بود چرا که برای چندین ماه کشور را دچار آشوب و وحشت کردند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات