۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۳۸۴۸۰
تولیت مسجد مقدس جمکران:

درباره فتنه سخنان زیادی برای گفتن دارم/فتنه هشت ماهه از جنگ هشت ساله شدیدتر بود

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران فتنه 88 را فریبی بزرگ دانست و گفت: در فتنه 88 تقلب بزرگی اتفاق افتاد، تقلب در این‌که عده‌ای به نام امام به کام ضد انقلاب عمل کردند، هر کسی که ضدانقلاب و امام بود پشت سر این‌ها سنگر گرفتند.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شب چهارشنبه در همایش مهدویت کانون وحدت که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با بیان این‌که دشمنان جنگ تحمیلی را به قصد براندازی انقلاب راه انداختند،‌ بیان داشت: در این جنگ از سلاح‌های تمام مستکبران جهان علیه ما استفاده شد؛ در آن زمان کشور ما در یک غربت بود، ولی پرتوی ولایت سبب پیروزی ما در این جنگ شد.

 

وی افزود: در دفاع مقدس افزون‌بر این‌که مستکبران نتوانستند نظام را از پا در بیاورند،‌ بلکه این جنگ عاملی در وحدت بیشتر مردم و استحکام نظام شد، دشمنان پس از شکست در هشت سال دفاع مقدس خیال کردند با رحلت امام(ره) نظام فرو می‌پاشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این‌که به محض رحلت امام خمینی(ره) بیش از به 300 خبرنگار از خارج کشور به ایران آمدند، بیان داشت: اینها برای تشییع جنازه امام نیامده بودند، بلکه برای تشییع جنازه نظام آمدند، چرا که فکر می‌کردند با رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب نظام نیز فرو می‌پاشد.

 

وی تصریح کرد: پس از رحلت امام(ره) در کمتر از یک روز موضوع رهبری به وسیله خبرگان رهبری حل شد، این در حالی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به انتخابشان به عنوان رهبر مخالفت کردند، ولی خدا خواست که این انقلاب با انتخاب صحیح خبرگان رهبری پا بر جا بماند و مسیر خود را ادامه دهد.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تلاش های متعدد دشمنان در طول 25 سال رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای براندازی نظام، موضوع فتنه 88 را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: بنده در متن قضیه بودم و جزو هیأت شش نفره شورای نگهبان برای پیگیری و بررسی بی طرفانه قضیه و سامان دادن کارها بودم، در این زمینه حرف برای گفتن زیاد است، ولی اکنون مجال کافی وجود ندارد.

 

وی یادآور شد: فتنه هشت ماهه همانند جنگ هشت ساله بود، در جنگ هشت ساله جسم ملت را مورد هدف قرار دادند، ولی در جنگ هشت ماهه فکر و اندیشه مردم را مورد هدف قرار دادند؛ در جنگ هشت ساله مقابل ما صدام بعثی قرار داشتیم، ولی در جنگ هشت ماهه کسانی را جلو انداختند که مدعی احیای خط امام(ره) بودند و این خودش کار را سخت می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان فتنه 88 را فریبی بزرگی دانست و تأکید کرد: در فتنه 88 تقلب بزرگ اتفاق افتاد، تقلب در این‌که عده‌ای به نام امام و به کام ضد انقلاب عمل کردند، هر کسی که ضد انقلاب، اسلام و امام بود؛ پشت سر این‌ها سنگر گرفتند و شعارهای جمهوری ایرانی، نه غزه نه لبنان سر داده و فاجعه روز عاشورا را رقم زدند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم سریع متوجه دروغ مدعیان شدند و دیدند که در جبهه حق افراد سالم، مؤمن و نمازگزاران هستند و در جبهه باطل نیز افراد بی ایمان قرار دارند؛ البته نخست جمعیت زیادی فریب خورد، ولی پس از آشکار شدن هویت واقعی فتنه و فتنه گران تنها چند هزار نفر زیر چتر این آقایان با سازماندهی سازمان‌ها اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و صهیونیست سعی در به آشوب کشیدن کشور داشتند.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که در فتنه 88 طرح انقلاب مخملی را دنبال می‌کردند، به حماسه ماندگار و تاریخی نهم دی اشاره کرد و گفت: در زمان فتنه موضوع انتخابات تمام شده بود و افراد موضوع دیگری را دنبال می‌کردند؛ مردم نیز وقتی متوجه این موضوع شدند در نهم دی به صحنه آمدند.

 

وی تأکید کرد: حتی افرادی که به این آقایان رأی داده بودند به خیابان‌ها آمدند؛ صبر، شکیبایی، منطق، استدلال و قول بلیغ رهبری این جمعیت میلیونی را به جمعیت چند هزار نفری تبدیل کرد؛ دشمنان نیز به وسیله اشرار سراسر کشور سعی در به آشوب کشیدن کشور داشتند، این افراد که به دنبال آشوب بودند حتی در انتخابات نیز شرکت نکرده بودند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این‌که رسانه‌های غربی در سال 88 بیان می‌کردند انقلاب و نظام ایران از هم فروپاشیده است، بیان داشت: سید حسن نصرالله می‌گفت «میلیون‌ها نفر در آن زمان اشک ریختند و دعا کردند، کسانی که در دنیا به جمهوری اسلامی امید بسته بودند، بسیار نگران بودند، ولی وقتی نهم دی شد و آن حادثه عجیب را دیدند، صد برابر بیشتر از دوران قبل از انتخابات به عظمت و ثبات ایران اسلامی ایمان آوردند».

 

وی تأکید کرد: دشمنان در سال 88 جنگ احزاب را راه انداختند؛ ولی نهم دی همانند عصای موسی تمام سحرها را باطل کرد و معلوم شد اگر میان امام و امت پیوند باشد تمام قدرت‌های عالم نیز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند؛ اکنون نیز 86 کشور به دنبال نابودی نظام سوریه هستند ولی اراده ایران بر آنها غلبه کرده است.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبهه افکنی برخی از افراد نسبت به بیان نظریه ولایت فقیه از سوی امام راحل در سال‌های پایانی عمر ایشان اظهار داشت: یکی از افراد بی سواد که در فتنه نیز نقش داشته گفته است که امام راحل به تدریج نظریه ولایت فقیه را بیان کردند.

 

وی افزود: امام راحل سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در خود نهضت نظریه ولایت فقیه را بیان می‌کنند؛ بنده یادم هست امام(ره) در سخنرانی کاپیتولاسیون سال 43 فرمودند «اینهایی که در شورای ملی نشستند و این قانون ننگین را تصویب کردند، نمایندگان مردم نبودند، اگر هم این‌ها وکیل مردم بودند من آنها را عزل کردم».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تأکید کرد: مرجع تقلید، از موضع مرجع تقلیدی نمی‌تواند کسی را عزل کند، بلکه از موضع ولایت افراد را عزل می‌کند؛ مبنای حرکت امام مبنای ولایت فقیه و اعمال ولایت است./993/پ201/ج

ارسال نظرات