۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۳۸۵۳۵
آیت الله خاتمی:

تشکیک در خیانت فتنه‏گران تداوم فتنه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که در خیانت سران فتنه تشکیک کرده و در دانشگاه های مختلف برای آنها سخنرانی می کنند در واقع فتنه را تداوم می دهند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری سه شنبه شب در آیین گرامیداشت 9 دی در بجنورد، اظهار کرد: فتنه گران در سال 88 اصل نظام و ولایت فقیه را هدف گرفته بودند و قصد داشتند با تضعیف و شکستن اصل ولایت فقیه، نظام اسلامی را در این کشور براندازند.

 

وی اضافه کرد: با وجود این که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روشنگرانه خود در 29 خرداد 88 تمامی توصیه ها و نصایح را گوشزد کردند و حتی 10 درصد آرا نیز بازشماری شد اما فتنه گران به این موارد راضی نشدند چرا که آنها تصمیم خود را گرفته بودند می خواستند پنجه در پنجه ولایت بیاندازند.

 

آیت الله خاتمی یادآور شد: در آن مقطع زمانی فتنه گران بیانیه داده و مردم را به اردوکشی خیابانی دعوت کردند که متأسفانه در این اقدام یک جمع روحانی نیز با صدور بیانیه ای از آنها حمایت کرد.

 

وی با بیان این که فتنه یک هدف را دنبال می کرد و آن نبودن رهبری بود، اظهار داشت: فتنه گران داخلی با حمایت دشمنان خارجی برنامه های زیادی برای آسیب رساندن به اصل نظام داشتند اما به لطف الهی با حضور حماسی مردم در نهم دی ماه تمامی نقشه های شوم آنها نقش بر آب شد.

 

آیت الله خاتمی یادآور شد: حماسه 9 دی، حماسه انقلاب اسلامی، ولایت مداری و بصیرت است چرا که در این روز مردم بیدار با شور و حرارت برای حمایت از رهبری به میدان آمده و فتنه گران را از صحنه بیرون راندند.

 

وی با بیان این که حضور حماسی مردم در یوم الله نهم دی ماه پیام های فراوانی برای دوستان و دشمنان داشت، اضافه کرد: در این حماسه دشمنان با مشاهده حضور فوق‌العاده، بصیرت‌مدارانه و شجاعانه مردم مأیوس شدند چرا که در این روز همه اقشار جامعه به صورت خودجوش به میدان آمده و از رهبری و نظام اسلامی خود دفاع کردند.

 

آیت الله خاتمی با تأکید بر پاسداشت این رویداد بزرگ، افزود: حماسه 9 دی نمادی از ولایتمداری و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و می بایست برای نسل های آینده به یادگار بماند.

 

وی با اشاره به این که یقینا اقدام فتنه گران و آشوب های آنها هیچ گاه از اذهان مردم فراموش نمی شود، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که پای ارزش های خود ایستاده اند و اجازه نمی دهند توطئه ها و نقشه های دشمنان در این کشور اجرایی شود.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: پس از فتنه 88 و حماسه مردمی 9 دی دشمنان دریافتند که تا رهبر معظم انقلاب در این کشور هست آنها نمی توانند به اهداف خود برسند.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش برخی افراد برای تطهیر سران فتنه و رفع حصر آنها، خاطرنشان کرد: کسانی که در خیانت سران فتنه تشکیک کرده و در دانشگاه های مختلف برای آنها سخنرانی می کنند در واقع فتنه را تداوم می دهند.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ایراد سخنرانی از سران فتنه در این دانشگاه و آن دانشگاه و درخواست آزادی برای آنها حمایت از همان فتنه و ادامه فتنه گری است./9314/پ201/ج

ارسال نظرات