۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۳۹۰۲۹
حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

سکوت افراد ظاهرالصلاح از وقایع زشت فتنه 88 بود/ فتنه آینده بسیار گسترده و پیچیده خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزیر علوم با احراز عدم وابستگی وی به فتنه توانست رأی بیاورد، گفت: نمایندگان مجلس با تمام اختلاف سلایقی که دارند نسبت به دست داشتن وزرای پیشنهادی در فتنه حساسیت هستند اما مثل این‌که آقای رییس جمهور چنین حساسیتی ندارد.
حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني، دبير جبهه پايداري گراميداشت 9 دي در کرمان با سخنراني دکتر آقا تهراني گراميداشت 9 دي در کرمان با سخنراني دکتر آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های سیاسی دهه بصیرت که جمعه شب از سوی ستاد مردمی 9 دی پردیسان قم در مسجد حضرت زینب کبری(س) این شهرک برگزار شد، با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر نباید به صورت تکی انجام شود، گفت: همگان موظفند تا آمر به معروف را همراهی کرده تا این فریضه به اثرگذاری برسد.

 

دبیرکل جبهه پایداری در ادامه افزود: یکی از وقایع بسیار زشت فتنه 88 سکوت افراد ظاهرالصلاح بود؛ ‌در حالی که امر به معروف و نهی از منکر تنها با فریاد زدن به موقع و همگانی به ثمر می‌نشیند که این امر به بصیرت نیاز دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر کسی با هر اصلی که قبول داشت، می‌بایست در برابر فتنه گران بایستد؛ متدینین حاکمیت شرعی را قبول دارند و باید به آن متمسک باشند و افراد دیگر باید پایبند قانون اساسی کشورشان باشند.

 

وی با توجه به آیه‌ای قرآن کریم، تصریح کرد: کفر به طاغوت و حکومت‌های غیر الهی وظیفه هر مسلمانانی است؛ پیامبر اولی بالنفوس مؤمنان است و بر  همین اساس، بر ولایت حضرت امیر مؤمنان علی(ع) و سپس بر ولایت فقیه صحه گذاشته شده و مؤمنان باید امر پیامبر(ص)، امامان معصومین(ع) و ولی فقیه را در هر شرایطی ترجیح داده و حکومت ایشان را در برابر حکومت طاغوت تقویت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی خاطرنشان کرد: فتنه گران و افرادی که خودشان تا پیش از 88 در نظام اسلامی مسؤولیت داشتند، خواه آگاه یا ناآگاه در حال تسلیم انقلاب به دست دشمنان بودند؛ کار قدری بالا گرفت که اگر آتش امام حسین(ع) آن‌ها را نمی‌گرفت، خدا می‌داند چه پیش می‌آمد.

 

وی تأکید کرد: از آن‌جایی که نظام اسلامی خود موظف به امر به معروف و نهی از منکر است، وظیفه دینی و عقلی هر مسلمانی روشنگری در برابر منکرات بوده که فتنه علیه نظام نیز بزرگترین فتنه‌هاست.

 

جدی گرفتن مطالبات رهبری تنها خواسته نمایندگان مجلس از وزرا

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزرای دولت هیچ چیز جز جدی گرفتن مطالبات رهبری را نمی‌خواهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمنان خارجی محوریت ولی فقیه را بزرگترین مانع پیشبرد اهدافشان می دانند، گفت: بر اساس آیه قرآن کریم، خداوند برای هر پیامبری که فرستاد، شیطانی را نیز خلق کرد؛ دشمنان نظام هم هیچگاه دشمنی خود را ترک نخواهند کرد.

 

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که وزیر علوم با احراز عدم وابستگی به فتنه توانست رأی بیاورد، تصریح کرد: نمایندگان مجلس با تمام اختلاف سلایقی که دارند نسبت به دست داشتن وزرای پیشنهادی در فتنه حساسیت هستند اما مثل این‌که آقای رییس جمهور چنین حساسیتی ندارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با تأکید بر این‌که مبادا قوه قضاییه بین افرادی که دارا و ندار هستند، فرق بگذارد، ابراز کرد: بچه‌های آقای هاشمی مثل بچه های عادی و معمولی هستند و قوه قضاییه بین آنان و دیگران فرقی نگذارد.

 

وی عنوان کرد: بهتر بود که صدا و سیما با آقای خاتمی و هاشمی هم مصاحبه‌ای انجام می‌داد و آن را پخش می‌کرد تا مشخص شود که آیا آن‌ها هنوز هم اعتقاد به تقلب در انتخابات 88 دارند؟ و نیز آیا معتقدند که بیرون ریختن مردم به خیابان کار درستی بود؟ اما در شرایط کنونی، ما به وسیله همان رفتارهای آقای هاشمی در فتنه و نامه وی به رهبر معظم انقلاب او را محکوم می‌کنیم.

 

هر کس در فتنه مرتکب اشتباه شده باید توبه کند

دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به بزرگواری خودشان برخی را دوباره به نظام راه دادند اما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم؛ اگر علما هم در فتنه درست عمل نکرده باشند، باید از کار خود توبه کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ادامه داد: در انتخابات باید اصلح را انتخاب کرد که به یک یا دو گزینه منحصر می‌شود؛ رضایت به انتخاب صالح ده‌ها گزینه را پیش رو می‌آورد که کار را دشوار می‌کند.

 

وی افزود: تنها جایی می‌توان به سوی انتخاب صالح رفت که چاره‌ای نداشته باشیم؛ ما در تهران با گروه‌های مختلف، نشست‌های مختلفی داریم تا بتوانیم به وحدت نظری برسیم و در انتخابات با گزینه‌های اصلح و به صورت منسجم وارد شویم.

 

خطر فضای سایبری و نرم‌افزارهای ارتباطی در ایجاد فتنه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروزه اندیشه بسیاری از جوانان به دست فضای مجازی و سایبری است،‌ ابراز کرد: یکی از جریاناتی که علیه قانون امر به معروف و نهی از منکر مجلس صورت گرفت، داستان اسید پاشی اصفهان بود که از طریق فضای سایبری جوسازی شده بود؛ این در حالی است که در سال‌های اخیر در انگلیس بیش از 100 مورد اسید پاشی اتفاق افتاد و کسی نسبت به آن جبهه نگرفت.

 

وی با بیان این‌که جوانان باید مراقب نرم‌افزارهای ارتباطی همچون واتس اپ باشند، گفت: فتنه وعده الهی است و هیچ‌گاه نباید چنین اندیشید که هرگز فتنه‌ای رخ نخواهد داد؛ نرم افزارهای ارتباطی می‌توانند راه فتنه را هموار کنند و باید مراقب بود.

 

تفاوت فتنه 78 و 88 و هشدار نسبت به فتنه‌های پیش‌رو

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی افزود: بر خلاف فتنه 78 که با یک فرمان خاتمه یافت، فتنه 88 به مدت 8 ماه طول کشید تا پایان یابد؛ مسؤولان هوشیار باشند که اگر فتنه دیگری رخ دهد، می‌تواند بسیار گسترده‌تر و بدتر از 88 باشد.

 

آقای هاشمی با نامه و خطبه‌‌اش، خود را بی آبرو کرد

وی در پاسخ به سوال یکی از حضار در خصوص نظر رییس جمهور درباره فتنه 88 عنوان کرد: شما باید از خود رییس جمهور این سؤال را بپرسید اما باید توجه داشت که اظهار عمل مهم‌تر از اظهار نظر است.

 

دبیرکل جبهه پایداری در خصوص سوالی درباره بی آبرو کردن آقای هاشمی از سوی برخی اصولگرایان گفت: آقای هاشمی با نامه بدون بسم الله و بدون خداحافظی خود به رهبر معظم انقلاب و آن خطبه نماز جمعه، خودش را نشان داد./997/پ201/ج

ارسال نظرات