۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۱۳۵
امام جمعه بیرجند:

زمینه سازان ظهور برای وحدت جهان اسلام تلاش می کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان اینکه برخی با داعیه تشیع و برائت از دشمنان از امنیت نظام اسلامی سوء استفاده کرده و در مقابل شعار وحدت می‌ایستند، گفت: زمینه سازان واقعی ظهور برای وحدت جهان اسلام تلاش می کنند.
حجت الاسلام رضايي بيرجندي_ نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي

حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: موضوع وحدت از طرف امام خمینی(ره) مطرح شد که با مبانی اهل بیت(ع) آشنا بود و دشمنان و توطئه‌های آنها را می‌شناخت.

 

وی تأکید کرد: کسانی که دغدغه اسلام دارند و می‌خواهند زمینه‌ساز حکومت انسان کامل و احیاگر مجدد اندیشه اسلام باشند باید در راستای وحدت جهان اسلام گام بردارند و نگذارند که دشمنان به اهدافشان برسند.

 

امام جمعه بیرجند به جنگ احد اشاره و تصریح کرد: کسانی که به حق یا به ناحق در جنگ احد منازعه کردند مسبب شکست مسلمانان شدند زیرا کفار از این تفرقه سوء استفاده کرده و علیه مسلمانان متحد شدند.

 

وی با اشاره به فتنه 88 یادآور شد: برخی از رأفت نظام اسلامی سوء استفاده می‌کنند و با جریان سازی علیه جمهوری اسلامی و اهداف امام خمینی(ره) به تفرقه افکنی در میان ملت دامن می‌زنند که نباید منافع شخصی را فدای منافع اسلام و نظام کنند و به دریای خروشان ملت و پیروی از رهبری برگردند.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی تصریح کرد: برخی نیز با داعیه تشیع و برائت از دشمنان از امنیت نظام اسلامی سوء استفاده کرده و در مقابل شعار وحدت می‌ایستند که جور این‌گونه شعارها و حرکت‌ها را مسلمانان عراق، پاکستان، لبنان، عربستان و نیجریه تحمل می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حرکت‌های تفرقه آمیز را توطئه دشمنان خواند و ابراز کرد: با توجه به بیانات صریح امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره مسأله وحدت، روحانیت رسالت دارد که در مرحله نخست وحدت حوزه را حفظ کرده و در گام بعد کسانی که قصد توطئه علیه مردم را دارند رسوا کنند.

 

وی گفت: دشمن در زمینه‌های مختلف معماری، فرهنگ، سبک زندگی به مسلمانان هجوم آورده است چنان که در قرآن می‌فرماید «وَ لَقَدْ صَدَقَکُمُ اللّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُم بِإِذْنِهِ حَتَّى إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِی الأَمْرِ...» خداوند به وعده ای که با شما نهاده بود وفا کرد، آنگاه که به اذن او، دشمن را می کشتید و چون غنیمتی را که هوای آن را در سر داشتید به شما نشان داد، سستی کردید و در آن امر به منازعه پرداختید و عصیان ورزیدید بعضی خواستار دنیا شدید و بعضی خواستار آخرت سپس تا شما را به بلایی مبتلا کند به هزیمت واداشت.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی در پایان با اشاره به آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوة» افزود: قرآن در دو جا توصیه می‌کند که به قدر توانتان بایستید و مقابله کنید؛ نخست در مقابل نفس و خواسته‌های نفسانی و در گام بعد در مقابل دشمنانی که به طور دائم علیه شما توطئه‌چینی می‌کنند./908/‌ت302/ی

ارسال نظرات