۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۳۹۲۸۹
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

دشمن به بهانه شیعه هراسی تمام مسلمانان را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن با شیعه مخالف نیست بلکه مخالفت دشمن با تمام جهان اسلام است، گفت: دشمن هستی مسلمانان و وحدت آنها را نشانه گرفته و با آن مخالف است؛ شیعه هراسی بهانه‌ای برای رسیدن به این هدف است.
حجت الاسلام و المسلمين راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه قم و کارشناس رسانه ملی، در برنامه یاد خدا که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با بیان این که دشمن با شیعه مخالف نیست بلکه مخالفت دشمن و استکبار جهانی با تمام اسلام است، گفت:  دشمن در حال حاضر به بهانه تفاوت های فرقه ای مسلمانان را به جان هم انداخته در حالی که دشمنی استکبار تنها با شیعیان نیست بلکه شیعه هراسی بهانه دشمن است و هدف اصلی دشمن نابودی تمام مسلمانان است.

 

وی با اشاره به این که دشمن می خواهد اسلام را تضعیف کند، ادامه داد: دشمن زمانی که به وسیله اختلافات مذهبی مسلمانان را تضعیف کرد برای همیشه ریشه آن ها را از روی زمین محو خواهد کرد به همین دلیل مسلمانان باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشند زیرا هدف آنها تنها شیعیان نیست بلکه تمامی جهان اسلام را مورد تهدید قرار داده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که طبق احادیث پیامبر (ص) هرکس موجب آزار مسلمانی شود و او را از خود برنجاند گناه نابخشنودنی مرتکب شده است، اظهار کرد: آزردن برادر مسلمان و طرد او عملی مشابه شرک است بنابراین باید مراقب حرف ها، کارها و سخنان خود باشیم که خدای ناکرده موجب رنجش خاطر برادر مسلمان خود نشویم زیرا رسول اکرم (ص)و آیات قرآن کریم به صراحت به ما تاکید کرده اند که در میان مسلمانان با رحمت و مهربانی رفتار کنیم و نسبت به دشمنان خود سخت گیر باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی ادامه داد: در حال حاضر دشمنان اسلام بسیار قوی و گردن کش شده اند بنابراین بر مسلمانان واجب است در مقابل این دشمن قوی و گردن کش ایستادگی کرده و با وحدت و اتحاد بر این دشمن پیروز شوند.

 

وی با بیان این که در احادیث تاکید شده اگر مسأله ای به ضرر ما ولی به نفع جامعه اسلامی است باید آن را مسکوت بگذاریم، ادامه داد: ما باید در هر شرایطی منفعت عمومی مسلمانان را بر منفعت عمومی خود ترجیح داده و در زمینه وحدت تلاش کنیم تا بر دشمنان اسلام پیروز شویم.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این که تعداد ما مسلمانان بسیار زیاد است و بخش اعظمی از مردم جهان مسلمانان هستند، گفت: متاسفانه کمیت ما مسلمانان خیلی زیاد است اما از نظر کیفیت به دلیل اختلاف و تاکید بر تفرقه ها دشمن ما را ضعیف کرده به همین خاطر هر چند تعداد مسلمانان بسیار زیاد است ولی استکبار جهانی هر گونه که می خواهد ما را مدیریت کند بنابراین لازم است با اتحاد از نظر کیفیت هم خود را تقویت کنیم تا چیرگی دشمن بر ما از بین برود.

 

وی یادآور شد: اگر دشمن بتواند ما را تضعیف کند به طور یقین همه ما اعم از شیعه و سنی را نابود خواهد کرد./837/پ202/ف

ارسال نظرات