۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۳۹۴۰۱
امام جمعه بهشهر:

هفته وحدت فرصتی برای تحکیم همبستگی در میان امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با بیان این که دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، گفت: هفته وحدت فرق اسلامی را به هم نزدیک کرده و از بروز اختلافات جلوگیری می کند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، یکشنبه شب در همایش شهرداران مازندران به میزبانی شهرداری بهشهر در عباس آباد بهشهر با گرامیداشت هفته وحدت، این هفته را فرصتی برای بازخوانی موانع تحقق وحدت عملی در جامعه اسلامی گفت: مهم ترین عامل سعادت همبستگی و انسجام است که این مسأله باید در همه شرایط مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جباری اظهار داشت: نعمات خدادی فراوانی در اختیار ما گذاشته شده که باید قدر این مواهب را دانسته و با رعایت زیبایی شناسی در جهت رشد و توسعه گام برداریم.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، ادامه داد: هفته وحدت فرق اسلامی را به هم نزدیک کرده و از بروز اختلافات جلوگیری می کند.

 

حجت الاسلام جباری همچنین  با اشاره به تلاش برخی گروهک ها و افراد برای دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی اظهار داشت: دشمنان اسلام از همه توان خود برای دامن زدن به برخی از اختلافات استفاده می کنند تا با ایجاد تفرقه، دشمنی ایجاد کنند که ما باید با وحدت و انسجام مانع این تفرقه شویم.

 

وی تفرقه و اختلاف را مهم ترین حربه دشمنان اسلام برای جدایی ملت های اسلامی از یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی ملت های مسلمان منطقه برای برپایی حکومت واحد اسلامی، استکبار جهانی را وحشت زده کرده است.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز تنها راهی که زمینه سعادت و تعالی مسلمانان عالم را فراهم خواهد کرد، انسجام امت اسلام در برابر جبهه کفر است، گفت: ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی باید با عشق و علاقه به یکدیگر نگاه کنند و هرگونه اختلاف نظر را کنار بگذارند.

 

وی با بیان این که هفته وحدت فرصتی مغتنم و ارزشمند برای ایجاد اتحاد و برادری است، گفت: فرق اسلامی در هفته وحدت، گرد پرچم اسلام جمع می شوند تا با تمسک به این ریسمان محکم، ید واحده باشند و از تفرقه دوری گزینند.

 

امام جمعه بهشهر گفت: دشمنان اسلام همواره درصدد ایجاد اختلاف در میان مسلمانان بوده و هستند و به همین دلیل است گروه های ترویستی نظیر داعش، النصره و القاعده را ایجاد کردند تا با خواندن آیه های مقدس قرآن، اقدام به بریدن سر انسان های بی دفاع و تجاوز به ناموس مردم کنند که اگر اتحاد و انسجام بین فرق افزایش یابد همه ترفندهای دشمنان نقش برآب می شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات