۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۷۸۱
امام جمعه صومعه سرا:

بشریت در پرتو سیره پیامبر گرامی اسلام به آرامش می رسد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گیلان با بیان این که شریعت محمدی کدورت‌، خودخواهی، گروه‌گرایی، تعصب، ملیت‌پرستی، فرقه بازی و تفرقه را دور می‌کند، گفت: بشریت در سایه‌سار اخلاق و رفتار این حضرت به آرامش می رسد.
حضرت محمد(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه سرا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: در این هفته باید بر اشتراکات تمرکز داشت و از دوگانگی پرهیز کرد.

 

امام جمعه صومعه سرا با بیان این که حضرت محمد(ص) پیام‌آور مهر و دوستی برای همه جهانیان است، گفت: پیامبر گرامی اسلام الگویی کامل در همه زمینه‌ها بوده و هستند و مردم مسلمان شیعه و سنی نیز باید با محور قرار دادن اخلاق و رفتار پیامبر خوبی ها وحدت میان خود را مستحکم‌تر کنند.

 

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر این که مزدوران منطقه ای و غربی توان دیدن وحدت شیعه و سنی را ندارند، افزود: دشمنان اسلام همه سعی و تلاششان بر این است تا به هر نحوه ممکن بتوانند وحدت بین مسلمانان  را بشکنند.

 

امام جمعه صومعه سرا با بیان این که انقلاب اسلامی ایران پایگاه ارزش‌های اسلامی است، افزود: به همین دلیل در سال‌های پس از انقلاب اسلامی مستکبران درصدد توطئه علیه این انقلاب بوده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه گیلان با بیان این که شریعت محمدی کدورت‌، خودخواهی، گروه‌گرایی، تعصب، ملیت‌پرستی، فرقه بازی و تفرقه را دور می‌کند، خاطرنشان کرد: همه لحظه‌های زندگی پیامبر اسلام(ص) باید الگو و سرمشق امت اسلامی باشد و بشریت در سایه‌سار اخلاق و رفتار این حضرت به آرامش می رسد.

 

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر این که گروه‌های تکفیری با افراطی‌گری‌های خود‌ به نام اسلام  به جنایاتی دست می‌زنند تا جهانیان را نسبت به این دین مقدس بدبین کنند، اظهار داشت: دشمن همه تلاش خود را برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان می‌کند و با هزینه‌های گسترده گروهک‌های تروریستی مانند داعش و تکفیری‌ها را علم می‌کند تا بتواند به هدف خود دست یابد.

 

وی جریان های تکفیری در جهان را  ساخته استکبار و استعمار دانست و گفت: رسالت این جریان ها ایجاد شکاف بین امت اسلام است.

 

امام جمعه  صومعه سرابا اشاره به این که استکبار هیچ وقت نتوانسته خدشه‌ای به اسلام و قرآن وارد کند، افزود: فرقه های اسلامی مثل داعش، القاعده و طالبان که ماهیتشان از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی بنیان نهاده شده با هیچ آموزه‌ دینی همخوانی ندارد و ماهیت فرقه های تکفیری اروپایی آمریکایی است.

 

حجت الاسلام صدیقی با بیان این که تحقق وحدت اسلامی یکی از دغدغه های اصلی امام راحل بود به همین خاطر به نام مگذاری هفته ای به عنوان هفته وحدت  اقدام کردند که این امر باعث تقویت و استحکام وحدت شیعه و سنی شد، تصریح کرد: در عصری که دشمنان اسلام گاهی در لباس شیعه علیه اهل سنت و گاهی در لباس سنی علیه اهل تشیع دست به فجیع ترین جنایات می زنند و تلاش می کنند ریشه اسلام را بخشکانند؛ تبعیت از فرمان امام راحل رمز رهایی از ترفندهای دشمنان است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات