۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۳۹۸۶۴
همزمان با هفته وحدت صورت گرفت؛

فعالیت تبلیغی 420 روحانی در مناطق محروم گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از فعالیت تبلیغی 420 روحانی همزمان با هفته وحدت در مناطق مختلف این استان خبر داد.
مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت 420 روحانی به منظور تبیین سیره نبوی به مناطق محروم این استان اعزام شدند.

 

وی با بیان این که از این تعداد مبلغ اعزامی 235روحانی مستقر و بومی و 85 خواهر مبلغ بودند، خاطرنشان کرد: مابقی مبلغان فعال در هفته وحدت اعزامی از قم به مناطق مختلف استان بودند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان به نقش مبلغان دینی در تقویت وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی محور وحدت در جامعه  محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که روحانیت همواره در خط مقدم ترویج ارزش های دینی در جامعه حضور داشته است، افزود: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی در تاریخ اسلام بدون هیچ چشم داشتی در مسیر برقراری حق و عدالت و ترویج سنت نبوی گام برداشته و تلاش کرده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، گسترش امروز اسلام ناب در عرصه جهانی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در تاریخ برشمرد و گفت: روحانیت اصیل همه توان خود را در جهت دفاع از اصول و مبانی دینی به کار گرفته است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد رسالت امروز روحانیت درشرایط امروز جهان اسلام را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در شرایطی که دنیای کفر با هم دستی برخی سران کفر منطقه به دنبال اسلام هراسی در جهان هستند، علما و روحانیان باید جامعه اسلامی را از توطئه خطرناک دشمنان در جامعه اسلامی آگاه سازند.

 

وی با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: پیامبر گرامی(ص) همواره برای اتحاد مسلمانان تلاش کردند و توصیه های فراوانی دارند که از اختلاف و تفرقه بپرهیزند و آن حضرت اختلاف را نفاق و اتحاد را دینداری می دانستند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت اضافه کرد: اگر زمینه و بستری برای ایجاد اختلاف دیده شد، باید جلوی آن را گرفت زیرا منافع دشمن در اختلاف و منافع دوستان در وحدت تجلی می یابد.

 

وی در ادامه گلستان را استانی با برادران دینی همدل و متحد خواند و اظهار کرد: برادران تشیع و تسنن سال ها در این منطقه در کنار یکدیگر همزیستی و زندگی مسالمت آمیز داشته و دارند و این استان نمونه و الگوی وحدت در کشور است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: پیامبر گرامی (ص) همواره برای اتحاد مسلمانان تلاش کردند و توصیه های فراوانی دارند که از اختلاف و تفرقه بپرهیزند و آن حضرت اختلاف را نفاق و اتحاد را دینداری می دانستند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات