۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۳۹۸۶۸
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان:

رویکرد آموزش و پرورش توجه به موضوعات قرآن و نماز است

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان گفت: با تغییر رویکرد آموزش و پروش، امروز موضوعات قرآن، نماز و تربیت دینی ببیشتر از گذشته مورد توجه آموزش و پرورش قرار گرفته است.
حجت الاسلام رضا خرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام رضا خُرّمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش‌کاشان پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: امروز تمام قسمت های مربوط به پرورشی اعم از اقامه نماز، دارالقرآن، سلامت، کانون‌های فرهنگی و تربیت بدنی کار انسجام بخشی شرح وظایف خود را در اولویت قرارداده اند.

 

وی با اشاره به توجه به بحث تخصصی نماز در آموزش و پرورش گفت: اجرای برنامه های تخصصی نماز در آموزش و پرورش شهرستان کاشان در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته بی سابقه بوده است.

 

به گفته وی، یکهزار نفر از مدیران و معاونان مدارس شهرستان کاشان در برنامه های تخصصی نماز که از سوی پنج نفر از روحانیان متخصص حوزه علمیه قم برگزار شد، شرکت کردند.

 

حجت الاسلام خُرّمی یادآور شد: طرح های تخصصی نماز در آموزش و پرورش کاشان با هدف آموزش تخصصی فرهنگ نماز و راهکارهای ترویج معنویت و اخلاق در مدارس طی سه مرحله اجرا می‌شود.

 

وی افزود: مرحله اول این طرح پیش از این، طی دو روز و با امتیاز دوازده ساعت آموزش ضمن خدمت با حضور یک هزار نفر از مدیران و معاونان مدارس این شهرستان برگزار شده است.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان،  آموزش عملی نماز و برگزاری نماز جماعت، اعزام 80 طلبه به مدارس برای پاسخگویی به احکام و مسائل شرعی ، یکروز به نام نهج البلاغه، طرح نهضت سخنرانی با حضور مبلغ از قم در زمینه امام شناسی و پاسخ به شبهات، آموزش خانواده، دعای ‌باران و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی را از جمله برنامه های اجراشده توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اعلام کرد.

 

حجت الاسلام خُرّمی در ادامه از اعزام دانش آموزان شهرستان به اردوهای راهیان نور خبرداد و افزود: اردوهای راهیان نور دانش آموزان کاشان امسال با حضور 800 نفر از دانش آموزان دختر و پسر از 18 آبان تا پایان آذر به مناطق جنوب انجام شده است.

 

وی با اشاره به این که دفاع مقدس، بخشی از تاریخ ایران اسلامی است که فداکاری و ایثار جوانان و صلح طلبی مردم این مرز و بوم را در خود ثبت نموده است افزود: دیدار از مناطق جنگی و آشنایی با آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس، از جمله مسائلی است که در تربیت دینی دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات