۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۴۰۲۴۶
استاد حوزه علمیه:

گروه‌های تروریستی با هدف ایجاد اختلاف بین امت اسلامی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ایجاد گروهک های تروریستی توطئه یهود علیه مسلمانان است، گفت: شیعه انگلیسی و افراطی که با دلارهای استکبار به مقدسات اهل سنت توهین می کند جاهل و مزدور بوده و تنها هدفش نابودی و قتل شیعیان بی گناه است.
گروه تروريستي داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، استاد مدرسه علمیه معصومیه و دانشگاه بیرجند، درجشن میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) که ظهر امروز در مسجد پایین شهر بیرجند برگزار شد، گفت: طبق تاریخ علمای بزرگ اسلام پیامبر(ص) در شب جمعه 17 ربیع الاول سال عام الفیل در مکه مکرمه به دنیا آمدند.

 

وی با اشاره به حوادثی که در زمان تولد پیامبر(ص) اتفاق افتاد افزود: شکستن ایوان کسری و خاموش شدن آتشکده فارس و بسته شدن درهای آسمان برروی شیطان از جمله رخدادهای مهم سالروز ولادت حضرت رسول (ص) بودند.

 

استاد مدرسه علمیه معصومیه بیرجند با بیان این که در حدیثی از حضرت علی(ع) نقل شده که خداوند قبل از این که موجودات را خلق کند نور پیامبر(ص) را آفرید، ادامه داد: خداوند ردای ولایت، تاج هدایت، معرفت و محبت و منزلت را به پیامبر(ص) داد و پس از آن ایشان را برای هدایت و کمال آدمی به سوی انسان ها رهنمون کرد.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به شب میلاد امام صادق(ع) و شخصیت علمی ایشان، اظهار کرد: تمام علما به عظمت امام صادق(ع) اعتراف کرده و آن حضرت شاگردانی از تمام فرقه های اسلامی داشتند.

 

وی افزود: بیشتر بزرگان و علمای اهل سنت از جمله مالک و ابوحنیفه ار شاگردان امام صادق (ع) بوده و آنها در خصوص ویژگی های امام صادق (ع) گفته اند که امام از سه حالت خارج نبودند، یا مشغول نماز بودند، یا روزه می گرفتند یا مشغول ذکر خداوند بودند.

 

وی بابیان این که پیامبر(ص) در زمانی که جاهلیت، خرافات، خون ریزی و فقر و فلاکت در دنیا وجود داشت آمدند، گفت: درآن زمان نه فرهنگ و معنویت وجود داشت و نه اقتصاد و مادیات.

 

استاد مدرسه علمیه معصومیه تاکید کرد: امروز اگر چه بشر از نظر مادی با تغییر ابزار پیشرفت کرده است اما هنوز بشریت در فقر معنوی قرار داشته و نتوانسته زندگی خود را مدیریت کند.

 

وی با بیان این که زندگی امروز رونق دارد اما صفا ندارد، یادآور شد: بشر در عصر حاضر مضطرب است و خانواده از هم پاشیده شده است .

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به میزان بالای طلاق در کشورهای اروپایی، گفت: در نظام جمهوری اسلامی میزان طلاق 25 درصد است که  این موضوع نشان می دهد باید با جنگ نرم فرهنگی دشمن به خوبی مقابله کرد زیرا در غیر این صورت بنیان خانواده در داخل کشور مانند غرب متلاشی می شود.

 

وی افزود: هدف استکبار این است که با پشتیبانی گروهک های تروریستی و تقویت شیعه لندنی اسلام را بد نام کنند و اختلافات را در میان مسلمانان افزایش داده و وهابیون و گروه های افراطی را به جان زن و بچه بی گناه شیعیان بیندازد.

 

استاد مدرسه علمیه معصومیه با بیان این که اگر اروپاییان درفضای آرام با اسلام ناب محمدی آشنا شوند، خود به استقبال اسلام می آیند، ادامه داد: مسلمانان باید مراقب توطئه های دشمن باشند و خود را برای برپایی تمدن بزرگ اسلامی که قران به ما نوید داده است آماده کنند.

 

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر این که باید مقدمات تمدن بزرگ اسلام را آماده کرد، افزود: امید است با ظهور امام زمان (عج) تمدن بزرگ اسلامی جهانگیر شود.

 

وی با بیان این که جنایات گروهک های تروریستی در سوریه و عراق با هدف افزایش اختلاف میان مسلمانان صورت گرفته است، یادآور شد: مسلمانان با وحدت می توانند جلوی تمامی توطئه ها و نقشه های شوم دشمن را بگیرند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات