۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۴۰۳۵۵
نیمه دوم اردیبهشت 94؛

آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده در استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدي - مسؤول قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام احمد محمدی، مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان همزمان با سراسر کشور، افزود: این آزمون نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 94 برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که زمان نام نویسی برای شرکت در این آزمون فروردین ماه سال آینده است، اضافه کرد: تاریخ دقیق برگزاری آزمون نیز متعاقبا اعلام می شود.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه در مورد ویژگی های سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، خاطرنشان کرد: این آزمون در سه بخش مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و حفظ قرآن کریم و در 17 عنوان رشته برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی مفاهیم سطح مقدماتی یک و دو، مفاهیم سطح تکمیلی با کد آموزشی1006، مفاهیم سطح مقدماتی با کد آموزشی 1002، مفاهیم سطح تکمیلی با کد آموزشی 1009، مفاهیم سطح مقدماتی با کد آموزشی1011، تدبر در قرآن و مفاهیم نهج البلاغه از جمله رشته های این آزمون در بخش مفاهیم قرآن و نهج البلاغه محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: همچنین در بخش حفظ قرآن رشته های حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ سه جزء اول، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ پنج جزء اول، 10جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل قرآن کریم از جمله رشته های سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به شمار می روند.

 

وی اظهار داشت: در رشته های مفاهیم قرآن و نهج البلاغه منبع سؤالات کتاب آموزش مفاهیم تألیف مسعود وکیل است که جلدهای اول تا سوم آن ویژه مقدماتی یک و جلدهای چهارم تا ششم برای مقدماتی دو در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: منبع سؤالات در مفاهیم سطح تکمیلی نیز جلدهای هفت تا 9 کتاب آموزش مفاهیم تألیف مسعود وکیل بوده و همچنین داوطلبان برای آزمون مفاهیم سطح مقدماتی(کد1002) باید کتاب آموزش مفاهیم (جلدهای اول تا سوم) تألیف اساتید محدث،علامی و صفارهرندی و برای شرکت در آزمون مفاهیم سطح تکمیلی (1009) مصحف ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم با توضیح اساتید محدث،علامی و صفارهرندی را مطالعه کنند.

 

به گفته وی منابع آزمون مفاهیم سطح مقدماتی(1011) شامل جلدهای اول تا سوم کتاب فهم زبان قرآن و منابع آزمون تدبر در قرآن (کد4001) نیز کتاب آموزش تدبر در قرآن (جزء 30) تألیف علی صبوحی خواهد بود و علاقه مندان برای شرکت در آزمون مفاهیم نهج البلاغه هم بایستی جلدهای اول و دوم درسنامه نهج البلاغه را مطالعه کنند.

 

حجت الاسلام محمدی در مورد آزمون های رشته حفظ قرآن نیز اظهار داشت: داوطلبان در آزمون های حفظ جزء یک و30 قرآن کریم و همچنین حفظ سه، پنج، 10، 15، و 20 جزء اول قرآن و کل قرآن کریم باید مصحف شریف با شرح واژگان ابوالفضل بهرامپور را مطالعه کنند و برای شرکت در آزمون حفظ موضوعی قرآن کریم نیز می باید با درسنامه حفظ موضوعی آیات آشنایی داشته باشند.

 

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعضای مؤسساتفرهنگی قرآن و عترت طرف قرارداد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسات و مراکز قرآنی و نیز داوطلبانی که به صورت آزاد تمایل به شرکت در آزمون سراسری قرآن کریم دارند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: به شرکت کنندگان در این آزمون پس از قبولی و حضور در کلاس های آموزشی، گواهینامه معتبر از سوی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات