۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۴۰۴۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

اختلاف مذاهب، نباید موجب تفرقه میان امت اسلامی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اختلاف مذاهب و قومیت، نباید باعث تفرقه میان برادران اهل تشیع و اهل تسنن شود و آنچه که مهم است مشترکات است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی مرکز استان با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام گفت: با توجه به آیات قرآن و روایات ما باید از هرگونه تفرقه افکنی در بین مسلمانان خودداری کنیم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی گلستان با بیان این که پیامبر اکرم(ص) پیامبر رحمت و منادی وحدت است، افزود: قرآن کریم همه امت اسلامی را توصیه به وحدت و همدلی کردند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حفظ روحیه وحدت در جامعه باعث خواهد شد تا آن جامعه از رشد، تعالی و پیشرفت برخوردار شود، خاطرنشان کرد: امروز وحدت میان امت اسلامی یک نیاز ضروری برای مقابله با هجمه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که اختلاف مذاهب و قومیت نباید باعث تفرقه در بین برادران اهل تشیع و اهل تسنن شود، تصریح کرد: آنچه که مهم است مشترکات است که باید همه ما بر آن پافشاری کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که به اعتقاد اهل سنت پیامبر اکرم (ص) در 12 ربیع الاول و به اعتقاد اهل شیع در 17 ربیع الاول متولد شدند، خاطرنشان کرد: آنچه که مورد اهمیت است وجود خود پیامبر اکرم (ص) و باور آن است که مورد قبول همه ما است و تاریخ تولد آن مورد اهمیت نیست.

 

وی گفت: با توجه به اینکه اهل تسنن و اهل تشیع هر یک از یک منابع فقهی برخوردار هستند، می توانند به فقه خود عمل کرده و بر مشترکات پافشاری کنند و به اعتقادات یکدیگر احترام گذارند که این پیام بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دشمن همیشه سود خود را در ایجاد اختلافات می بیند و این موضوع حکم می‌کند تا ما با هم متحد باشیم و باعث ناکامی دشمنان شویم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که برای دشمنان شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارند، تصریح کرد: هدف اصلی دنیای کفر تضعیف اسلام در جهان و جلوگیری از گسترش روز افزون آن است.

 

وی با اشاره به این که امروز علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های نظام سلطه، ندای اسلام خواهی در نقاط مختلف جهان به گوش می رسد، بیان داشت: گسترش و جهانی شدن اسلام در دنیا مهم ترین چالش برای استکبار جهانی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی بستر جهانی شدن اسلام ناب در اقصی نقاط جهان فراهم کرد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات