۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۴۰۶۳۹
رییس مجمع نمایندگان نمایندگان طلاب:

مسیری که دولت در پیش گرفته به تحقق اقتصاد مقاومتی ختم نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر لزوم فشار بر دولت برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: نمایندگان مجلس نباید کوتاه بیایند؛ بنویسند و بگویند که اقتصاد ما نیاز به شکوفایی از داخل دارد.
حجت الاسلام حسيني نژاد رييس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم
رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز قیام 19 دی ماه سال 56 با مردم قم دیدار کردند و در این دیدار در فرمایشات خود از مسؤولان خواستند تا ضمن حفظ وحدت و دوری از تفرقه به هر دلیل و توجیهی به جای چشم دوختن به دست بیگانگان به اقتصاد مقاومتی توجه خاص داشته باشند و با تقویت بنیه اقتصادی کشور از داخل فشار تحریم ها را از بین ببرند.
 
حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم، ایجاد تفرقه در کشورهای مختلف جهان را از سیاست های انگلیس دانست و گفت: تنها راه نفوذ بیگانگان در گروه ها، دولت و احزاب تفرقه است؛ تفرقه راهی است که انگل های ضد انقلاب از طریق آن نفوذ می کنند و تاریخ اسلام دریایی از این تجربه ها است.
 
رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: در شرایطی که دولت با توجه به مشکلات اقتصادی طرح های در حال اجرا را نیمه کاره گذاشته و از طرفی دیگر گرانی به مردم فشار می آورد و دولت در حل این مسائل ناتوان بوده است، تحریک احساسات و عواطف مردم کاملاً اشتباه است.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به رسانه های غافل در برخی شهرهای کشور ابراز داشت: در بعضی شهرها مسؤولین نیز غفلت می کنند؛ کنسرت موسیقی آنچنانی راه می اندازند با این بهانه که مردم ما نیاز به این مسائل دارند.
 
وی به کارگیری عوامل فتنه را در مناصب دولتی اشتباهی بزرگ توصیف کرد و ادامه داد: این کارها اشتباه است چرا که مذهبی ها که پیشتیبان انقلاب اسلامی هستند آسیب می بینند.
 
رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم با توجه به گذشته جلسات مذاکره ایران و آمریکا، خواسته های نابحق آنها را بدون مرز توصیف کرد و افزود: جایی که طرف ایرانی طلبکارانه و محکم پیش رفته طرف های مقابل عقب نشینی کرده اند و هرجا که از موضع ضعف وارد شده است طرف مقابل روز به روز طلبکارانه تر و با خواسته های بیشتری سر میز مذاکرات نشسته است.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد مذاکرات هسته ای ایران را بسیار شبیه مذاکرات نمایندگان فلسطین اشغالی و رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: در مذاکرات فلسطین جدای از بحث مذاکرات، هرجا طرف مقابل مسائل را پذیرفته و به توافق رسیده و تعهد داده است در مرحله بعد به تعهدات خود عمل نکرده است.
 
وی ادامه داد: طرف مذاکرات هسته ای ایران تصریح دارند که به فرض حل شدن مسائل هسته ای، تقاضاهای بیشتری خواهند داشت و تحریم ها را نیز نمی توانند یکجا بردارند؛ از این رو دولت و تمام مسؤولان نظام باید متحد باشند که اگر کوچکترین رخنه ای در ایشان ایجاد شود دشمن حداکثر بهره برداری را خواهد کرد.
 
رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم افزود: متاسفانه مدیران دولت های پیشین و دولت کنونی تکیه به سرمایه های داخلی را باور نداشته و نتوانسته اند مانند کشورهای چین، ژاپن و مالزی با تکیه بر منابع انسانی و طبیعی داخلی جهت پیشرفت اقتصادی برنامه ریزی کنند و تا زمانی که اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشود مزایای آن را نیز درک نخواهند کرد.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد ادامه داد: اگر می دانستند اقتصاد مقاومتی یعنی چه بسیار بیشتر در رسیدن به آن تلاش می کردند؛ ژاپن، چین مالزی و هند با تکیه بر نیروهای داخلی به اقتصادی شکوفا دست یافته اند.
 
وی با اشاره به ذخایر ملی و تنوع جغرافیایی ایران بیان کرد: با وجود نفت، گاز، معادن مختلف و اقلیم چهار فصل، دولت هایی که بدون توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب فعالیت کرده اند مردم را از دستیابی به یک اقتصاد بدون وابستگی به خارج از کشور، بازداشته اند.
 
رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم بهترین محرک دولت برای تسریع در اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی را فشار مردمی دانست و افزود: نمایندگان مجلس نباید کوتاه بیایند؛ بنویسند و بگویند که اقتصاد ما نیاز به شکوفایی از داخل دارد؛ کارخانجات کشور یا تعطیلند یا حداقل تولید را دارند؛ در کشاورزی و صنعت هم بدین منوال است.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار داخلی اظهار داشت: متأسفانه بازارهای تمام شهرهای کشور، نمایشگاهی جهت فروش محصولات کشورهای بیگانه شده است؛ ما نیز باید حداقل نمایندگانی به کشورهای دیگر بفرستیم تا ببینند آنها چگونه کار می کنند و در تولید و توزیع محصولات مختلف کشور برنامه ریزی جدیدی صورت گیرد.
 
وی با تأکید بر توجه به بازار داخلی تصریح کرد: افکار عمومی جهت تغییر رویه اقتصادی به دولت فشار بیاورند؛ واردات محصولات کشورهای بیگانه و تبدیل شدن کشور به بازار مصرف کشورهای آسیای شرق و اروپا ارثی از رژیم شاهنشاهی است. کیفیت پایین تولیدات داخلی و ورود اجناس ارزان قیمت باعث شده که چرخه اقتصاد داخلی از بین برود پس دولت نیز می بایست بر این دو مقوله نظارت کافی داشته باشد./836/ت302/ج
ارسال نظرات