۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۴۱۱۶۹

نمازگزاران جمعه تبریز اهانت به ساحت پیامبر اسلام را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ تجمع خودجوش مردمی نمازگزاران جمعه تبریز در محکومیت انتشار کاریکاتور موهن نشریه فرانسوی نسبت به ساحت پیامبر اکرم برگزار شد.
تجمع اعتراض آميز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن، متدین و ولایت‌مدار تبریز امروز بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه با تجمع در سه راهی مصلای اعظم امام خمینی نسبت به اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور موهن نسبت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام اعتراض کردند.

 

 

بنابر این گزارش، در حالی که هیچ دعوت و هماهنگی قبلی برای این تجمع انجام نشده بود؛ جمع بزرگی از نمازگزاران شهر تبریز با سر دادن شعارهای الله اکبر، هیهات منا الذله، مرگ بر استکبار جهانی و مرگ بر اسرائیل نفرت خود از عاملان این توهین شنیع به ساحت پیامبر اسلام را اعلام کردند.

 


آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این تجمع اظهار داشت: دست صهیونیسم جهانی در این موضوع به خوبی دیده می شود و غرب به جای مبارزه با گروهک تروریستی داعش که خود آن را پرورش داده است و در روزهای گذشته به دفتر این نشریه حمله کرده است؛ به ساحت نبی اکرم توهین می کند و  دولت های غربی به بهانه آزادی بیان از این اقدام حمایت می کنند.

 


وی این تجمع را نشانگر غیرت دینی مردم دانسته و ضمن محکوم کردن هر توهینی نسبت به انبیا الهی گفت: قرآن کریم حتی توهین به بتهای کفار را جایز نمی شمارد. مسلمانان برای تمام انبیا الهی احترام قائل هستند.

 

 

نماینده خبرگان رهبری افزود: قطعا گروهک تروریستی داعش که با برنامه ریزی اقدام تروریستی در دفتر این نشریه طنز در فرانسه موجب کشته شدن برخی کارکنان آن شد هیچ نسبتی با اسلام و مسلمانان ندارد.

 


امام جمعه تبریز عشق مردم ایران به پیامبر اکرم را غیرقابل توصیف عنوان کرد و  توهین به مقدسات مسلمانان را در راستای تلاش جهان استکبار برای مقابله با نفوذ اسلام ناب در قلوب مردم آزاده جهان دانست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات