۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۴۱۳۶۴

نام شهید نواب صفوی همواره یادآور ظلم ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی بیانیه ای 27 دیماه، پنجاه و هفتمین سالروز شهادت مظلومانه شهید نواب صفوی و دیگر اعضای فدائیان اسلام را به عموم مردم شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت.
شهيد نواب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی دراین بیانیه آمده است:

 

«در تاریخ هر ملتی افراد انگشت شماری هستند که برای تحقق عدالت و پیاده شدن ارزشهای انسانی و اعتقادات دینی حاضر به فداشدن جان خود شدند. در راستای مبارزات تاریخی ملت ایران علیه جریانهای هویت شکن ضد دینی، استبداد داخلی و قدرت های مداخله گرانه خارجی جنبش شیعی و ایدئولوژیک فدائیان اسلام دارای جایگاه و اهمیت فوق العاده ای است».

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «جمعیت فدائیان اسلام از پدیده های منحصر به فرد در تاریخ مبارزات مردم ایران بود که پس از فروپاشی خیمه های استبداد رضاشاهی تحت رهبری سیدمجتبی نواب صفوی و با حضور جمعی از جوانان مخلص و فداکار شکل گرفت و هدف این گروه اجرای احکام اسلامی بود که در مقاطع مختلف تاریخ به اشکال مختلف بروز کرد».

 

این بیانیه می افزاید: «جمعیت فدائیان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی در طول بیش از 10سال فعالیت سیاسی و انقلابی علیه رژیم شاه و دولت های وابسته به آن حاصل دستاوردهای برجسته ای از جمله ملی شدن صنعت نفت در ایران شدند. لذا هرگاه مبارزات نفت در فرآیند خود دچار انسداد شد اقدامات به موقع فدائیان اسلام معادلات آنان را به هم می ریخت چنان که سرانجام منجر به ملی شدن صنعت نفت در بیست و نهم اسفندماه 1329 شد.»./930/د102/ب5

ارسال نظرات