۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۴۲۲۵۰
تولیت آستان مقدس امامزاده صالح:

طلاب حفظ دستاوردهای انقلاب را در دستور کار قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده صالح(ع) گفت: طلاب ما باید افزون بر تحصیل علوم دینی روحیه انقلابی را که امام راحل پایه‌گذار آن بوده داشته باشند.
حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي، نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله در آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران صالحیه امامزاده صالح(ع) که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) نخستین موسس حوزه علمیه بوده‌اند.

 

وی ضمن محکوم کردن هتاکی اخیر روزنامه فرانسوی به ساحت پیامبر(ص) افزود: بعد از چند روز اعلام برخی رسانه‌ها درباره افزایش نام محمد حتی در میان غیر مسلمانان شاهد این هتاکی هستیم، امروز استکبار جهانی و صهیونیست‌ها با هتاکی و تخریب چهره پیامبر(ص) میزان علاقه مردم نسبت به پیامبر(ص) را محک می‌زنند، ما نیز به سهم خود این عمل شریر را محکوم کرده و از خداوند خواستاریم که طراحان این عمل به سزای عمل خود برسند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده صالح(ع) با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: حیات زمین به انسان، حیات انسان به علم، حیات علم به عمل، حیات عمل به نیت و حیات نیت به اخلاص است.

 

امام راحل به موقعیت و مقام دنیایی توجه نداشت

 

حجت‌الاسلام گواهی در ادامه گفت: سیره علمای بزرگ تسلیم خدا بودن بدون توقع و انتظار بوده است آنها در حوزه مشغول به تحصیل و تهذیب بودند بدون این‌که به مقام و موقعیت دنیایی توجه کنند نمونه امام راحل است که امروز هر جا نام او برده می‌شود همه در برابر یاد و نام او ادای احترام می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به تفاوت دانشگاه و حوزه علمیه اظهار کرد: بزرگترین راز ماندگاری علمای دین عمل به علمی است که کسب کرده بودند.

 

وی با اشاره به ادامه حیات عمل به نیت است، اظهار داشت: هر کسی نمی‌تواند به حوزه علمیه قدم گذاشته یا ادامه دهد زیرا هر کس در این حوزه غیر از سربازی امام زمان(عج) را مد نظر داشته باشد به طور قطع نامش خط خواهد خورد.

 

روحانیت امروز در جهاد بزرگی قدم گذاشته است

 

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به جهاد امروز روحانیت بیان داشت: امروز هر کسی وارد حوزه روحانیت شود بزرگترین مجاهد راه خدا است، زیرا اگر انسان در این مسیر اخلاص نداشته باشد گاهی بی‌مهری‌ها یا توهین‌ها او را از مسیر خارج می‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده صالح با اشاره به حوزه علمیه صالحیه خواهران گفت: با توجه به سبک زندگی مردم مومن و انقلابی منطقه تاسیس حوزه علمیه خواهران و برادران مدت طولانی پیگیری می‌شد که امروز حوزه عملیه خواهران با 35 طلبه کار خود را در سطح دو آغاز می‌کند.

 

وی افزود: درباره طلاب متقاضی تحصیل پاره‌وقت نیز تمهیداتی اندیشیده شده تا خواهران بتوانند مشغول به تحصیل شوند.

 

حجت‌الاسلام گواهی در ادامه عنوان کرد: طلاب ما باید افزون بر تحصیل علوم دینی روحیه انقلابی را که امام راحل پایه‌گذار آن بوده داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله افزود: طلاب باید حفظ دستاوردهای انقلاب  را در دستور کار خود داشته باشند مبلغانی که ترویج دین کرده اما به انقلاب کار نداشته باشند عقب هستند، از اساتید و مدیریت حوزه نیز تقاضا داریم که دروس حوزه را در کنار روحیه انقلابی مد نظر قرار داده تا از نظر سیاسی مورد هجمه دشمن قرار نگیریم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات