۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۴۲۳۷۴
حاشیه های اجلاسیه مدیران و اساتید استان کرمان؛

از حجره نشینی اساتید تا یخبندان کرمان

خبرگزاری رسا ـ اجلاسیه دو روزه اساتید و مدیران حوزه علمیه کرمان که با حضور آیت‌الله خاتمی و نماینده ولی فقیه در کرمان برگزار شد، حاشیه‌هایی را به همراه داشت.
حوزه علميه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسادر کرمان، اول و دوم بهمن ماه اجلاسیه مدیران و اساتید حوزه های علمیه استان کرمان در شهر کرمان برگزار شد؛ اساتید و مدیران از غروب روز سه شنبه سی دی ماه وارد کرمان شده و در مدرسه علمیه محمودیه ساکن شدند.

 

قدمت 400 ساله مدرسه محمودیه و معماری سنتی آن اساتید را جذب خود کرد به طوری که بسیاری از آن ها این مکان را سرشار از نورانیت و صفا معرفی کردند؛ وقتی مدرسه محمودیه کرمان آماده میزبانی اساتید بود کرمان نیز میزبان بارش برف بود.

 

مرکز مدیریت قصد داشت این اجلاسیه را با هزینه کم به دور از اسراف و در شأن اساتید برگزار کند بنابراین مدرسه علمیه محمودیه به مدت دو روز تعطیل شد و اساتید و مدیران سراسر استان باری دیگر حجره نشینی را تجربه کردند؛ در بین اساتید افرادی دیده می شد که به اذعان خودشان قریب 20 سال بود که از فضای حجره نشینی فاصله گرفته بودند.

 

ساعت 7 صبح روز چهارشنبه اول بهمن ماه در حالی که برف ها و آب های کنار معابر تبدیل به یخ شده بودند اساتید و مدیران با اتوبوس به محل برگزاری اجلاسیه در دانشگاه پیام نور کرمان نقل مکان کردند.

 

اجلاسیه شروع شد و اساتید مدیران طبق برنامه در 5 کمیسیون به بحث و تبادل نظر پرداختند؛ روز دوم اجلاس که قرار بود نتایج 6 ساعت بحث توسط مخبرین کمیسیون ها به خدمت حجت الاسلام فرحانی و آیت الله خاتمی ارائه شود با حضور اساتید آغاز شد.

 

در ابتدای مراسم دکتر رشیدی رییس دانشگاه پیام نور استان همه دستاوردهای نظام را از روحانیت دانست و افتخار خود را ارتباط با روحانیت از کودکی معرفی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان با وجود این که تحمل نشستن طولانی مدت را نداشت اما از ابتدای این جلسه 3 ساعته تا آخر آن حضور داشت؛ آیت الله خاتمی از حضور و تحمل وی تشکر کرد.

 

آیت الله خاتمی عضو شورای عالی که 16 سال است نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری است خوشحال بود که برای اولین بار فقط برای شرکت در مراسم حوزه علمیه به کرمان می آید و پس از آن بر می گردد؛ وی پس از پرداختن به آسیب های پیش روی روحانیت و تأکید بر اشراف روحانیان در مسائل سیاسی از دوران حضور خود در کرمان به عنوان نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری گفت.

 

در پایان نیز حضار سؤالاتی را از وی پرسیدند.

 

زمانی که نوبت به ارائه گزارش کمیسیون ها رسید حجت الاسلام روح الله عسکری به عنوان مخبر کمیسیون تهذیب آغاز گر این قسمت از برنامه ها بود؛ پس از آن حجت الاسلام اناری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی بردسیر مصوبات کمیسیون پژوهش را برای حضار قرائت کرد.

 

حجت الاسلام احمدی به عنوان مخبر کمیسیون آموزش در ابتدا اقدام نشریه فرانسوی را در توهین به مقدسات مسلمانان محکوم کرد و پس از پایان گزارش شعری از حافظ را در وصف مقام معظم رهبری قرائت کرد.

 

حضار جمع با صدای بلند به وی احسنت گفتند و مجری مراسم از حسن ختام وی تشکر کرد.

 

پس از ارائه گزارش کمیسیون ها آقای فرحانی به صحبت پرداخت و استان کرمان را استان ویژه ای که محل فعالیت فرقه ها بوده و وسعت جغرافیایی زیادی را دارد، معرفی کرد و افزود که وظیفه حوزه های علمیه در این استان سنگین تر است.

 

گفتنی این اجلاسیه به دستور مرکز مدیریت حوزه های علمیه قرار است در همه استان ها برگزار شده که اجلاسیه اول آن از استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در اردبیل برگزار شد و اجلاسیه دوم آن نیز در استان کرمان به پایان رسید./9704/پ201/ب4

ارسال نظرات