۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۶۶۳

تشریح فعالیت‌های بین المللی مرکز فقهی ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این مرکز در 21 نمایشگاه بین المللی شرکت کرده و آثار آن به کشور هایی مانند قطر، عمان، کویت، امارات و بحرین عرضه شده است، هچنین برخی از بزرگان جهان آثار این مرکز را مجعزه دانستند.
مرکز فقهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نور موسوی، معاون امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عصر امروز در نشست خبری معاونت پژوهش این مرکز که در سالن جلسات آن برگزار شد با بیان این که مرکز فقهی در سال 1376 از سوی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تأسیس شد،گفت: این مرکز دارای 28 هزار متر مربع مساحت و در شش طبقه بنا نهاده شده است.

 

وی با اشاره به شعبه های مرکز فقهی در ایران و جهان افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)در شهرهای قم، تهران، کرج، مشهد، اهواز فعالیت دارد، همچنین این مرکز در کشور های افغانستان، انگلیس، مالزی، اندونزی، روسیه و آذربایجان دفاتری را بنا کرده است.

 

معاون امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به بخش های گوناگون این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز از بخش های آموزش، پژوهش، فقه و اصول، تفسیر، حوزه عمومی و تخصصی، کتابخانه، پایگاه اطلاع رسانی، مرکز پاسخگویی، انتشارات، مدرسه علمیه و امور بین الملل تشکیل شده است.

 

وی با بیان این که عمده فعالیت های این مرکز آموزش و پژوهش است، ادامه داد: تا کنون برخی از مسؤولان دانشگاه الازهر و صلیب سرخ جهانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) حضور پیداکرده و باتقدیر از فعالیت های این مرکز خواستار همکاری شدند.

 

حجت الاسلام نور موسوی ابراز داشت: این مرکز در 21 نمایشگاه بین المللی شرکت کرده و آثار آن به کشور هایی مانند قطر، عمان، کویت، امارات و بحرین عرضه شده است، هچنین برخی از بزرگان جهان آثار این مرکز را مجعزه دانستند.

 

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: به زودی در کشورهای پاکستان، هندوستان، نروژ و سوئد برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی حضور پیدا خواهیم کرد./1323/پ202/س

ارسال نظرات