۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۴۲۷۴۳

تاکید آیت الله نوری همدانی بر مجاهدت مردم و مسؤولان برای رسیدن به خودکفایی در عرصه های مختلف

خبرگزاری رسا‌ ـ حضرت آیت الله نوری همدانی استقلال اقتصادی کشور در بخش های مختلف را نیازمند تلاش همه جانبه مسؤولان برای رسیدن به خودکفایی دانست و خواستار برنامه ریزی مناسب برای تحقق این مهم شد.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار علی اکبر پورفتح الله رییس سازمان انتقال خون کشور، خدمت برای حفظ جان و حیات مردم را بالاترین خدمات دانست و اظهار داشت: در اسلام آنقدر جان افراد محترم است که در روایت داریم اگر همه مردم زمین در کشتن یک فرد به ظلم نقش داشته باشند، در روز قیامت همه آنها محاکمه خواهند شد.

 

وی با تأکید بر این که باید در زمینه اهدای خون فرهنگ‌سازی شود، گفت: در رسانه‌ها برای مردم فواید و اهمیت این کار را توضیح دهید تا بدانند این هم یک نوع خدمت است؛ خدمتی که در راه حیات و سلامت جامعه صورت می‌گیرد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) ابراز داشت: از حضرت پرسیدند که محبوب‌ترین افراد نزد خداوند چه کسانی‌هستند، ایشان فرمودند هرکس برای جامعه مفیدتر باشد نزد خداوند محبوب‌تر است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که مردم و مسؤولان کشور باید در همه زمینه‌ها تلاش کنند که به خودکفایی برسیم، گفت: بحث انتقال خون نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ تا زمانی که ما می‌توانیم مردم را تشویق به اهدای خون کنیم و داوطلب در این زمینه وجود دارد نباید فرآورده‌های خونی از خارج وارد شود.

 

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی طرح نذر اهدای خون از سوی این سازمان، بیان داشت: این کار بسیار پسندیده است اما احتیاج به فرهنگ‌سازی دارد؛ مردم ما به ویژه متدینین آماده چنین کاری هستند زیرا که می‌دانند ثواب و اجر بسیاری در اهدای خون وجود دارد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که حجامت و فصد در روایات بسیار تأکید شده است، گفت: اهل‌بیت(ع) خود نیز به این‌کارها اهتمام داشتند زیرا که خون تصفیه می‌شود و این کار برای سلامتی بسیار مفید است؛ متأسفانه این فرهنگ به مرور زمان منسوخ شد اما اگر اهدای خون نیز همان فواید را داشته باشد بهتر است با فرهنگ‌سازی جایگزین آنها شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم رجوع مسؤولان سازمان انتقال خون به مراجع و علما برای آگاهی از احکام مربوط به این مسأله را لازم دانست و اظهار داشت: درست است که اهدای خون در حالت عادی استحباب دارد اما در برخی شرایط برای افراد خاصی که این کار منحصر در آنها می‌شود شاید بتوان گفت که واجب می‌شود./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات