۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۴۲۸۰۱
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی؛

بیش از 50 برنامه فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی از برگزاری بیش از 50 برنامه فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
دهه فجر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام رمضان زاهدی اصل، مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان این‌که همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر بیش از 50 برنامه فرهنگی و هنری در کانون‌های فرهنگی مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود، گفت: استفاده از مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین ویژگی این برنامه‌ها است.

 

وی از برگزاری نشست تخصصی بصیرتی نقش مساجد در بیداری اسلامی توسط کانون انصارالحسین(ع) در دهه فجر خبر داد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در ایام دهه فجر به‌صورت همزمان میزبان جوانان شیعه و اهل سنت بوده و این جشن‌ها به‌صورت مشترک برگزار خواهد شد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی بابیان این‌که برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، مسابقه غذای سالم، برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی، طرح پیوند آسمانی و طرح معین و برگزاری نشست بصیرتی بانوان جبهه فعال انقلاب اسلامی از برنامه‌های شاخص دهه فجر در خراسان جنوبی است، تصریح کرد: برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع نماز و قرآن ویژه نونهالان مهدهای قرآنی از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح استان با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام زاهدی ادامه داد: مسابقه نقاشی کودکان از مصوبات ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و در مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

 

وی دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدان، برپایی جلسات ختم قرآن در طول دهه فجر در سطح تمامی کانون‌ها، برپایی جلسات خاطره‌گویی، جشن‌های دهه فجر طی دهه فجر بعد از نماز مغرب و عشا در سطح کانون‌ها، شبی با شهدا، مسابقات ورزشی (جام فجر) توسط کانون تخصصی ورزش و توزیع محصولات فرهنگی توسط کانون‌ها در مسیر راهپیمایی را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد استان درد فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مسابقه نقاشی کودکان در مسجد امام حسین بیرجند برگزار خواهد شد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی بابیان این‌که در دهه فجر از نونهالان قرآن آموز در مساجد خراسان جنوبی تقدیر خواهد شد، ادامه داد: این طرح نقش مؤثری در افزایش اشتیاق نونهالان به فراگیری قرآن دارد.

 

وی با اشاره به این‌که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مؤثری در رونق فرهنگی و پویایی این نهاد برجسته دینی دارند، خاطرنشان کرد: همزمان با ایام دهه فجر بیش از 18 کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان جنوبی از جمله مساجد روستایی افتتاح خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود افتتاح این کانون‌ها در نقاط روستایی بتواند موجب رونق فرهنگی مساجد شده و بتواند در تربیت نوجوانان و جوانان متعهد و دین‌مدار موفق باشد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی یادآور شد: همکاری ائمه جماعات با کانون‌های فرهنگی بسیار خوب بوده و حضور خواهران و برادران طلبه در فرهنگی و هنری مساجد موجب رونق و افزایش استقبال جوانان نوجوان از برنامه‌های این کانون‌ها شده است./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات