۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۴۳۰۱۰
وزیر کشور:

وزارت کشور مسؤولیتی در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ندارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور با اشاره به انتخابات شورایاری‌هاگفت: در خصوص انتخابات شورایاری دچار خلأ قانونی هستیم و مسؤول برگزاری این انتخابات وزارت کشور نیست.
رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه هفتادمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، در خصوص موارد بررسی شده در جلسه مذکور اظهار داشت: 4 دستور کار در جلسه امروز داشتیم که بحث اول ایجاد یک ستاد هماهنگی جهت خدمت‌رسانی در حوزه اجتماعی بود که دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به صورت مستقل خدمات رسانی را انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به بحث دیگر جلسه امروز شورای اجتماعی وزارت کشور بیان داشت: در جلسه امروز شورای اجتماعی وزارت کشور دستگاه‌های بهداشتی و خدماتی درمانی گزارشی از عملکرد خود در مورد خدمت‌رسانی به حاشیه شهرها ارائه دادند که زندانها در بحث خدمات‌رسانی بهداشتی در اولویت اول قرار دارند.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه طبق برآوردها 10 تا 12 هزار معتاد متجاهر داریم،‌ گفت: البته بابد گفت که ظرفیت جمع آوری ما در ابتدای امر منوط به 500 نفر از این افراد بوده اما با توجه به امور انجام شده در حال ظرفیت‌سازی برای جمع آوری 10 هزار نفر از قشر معتاد هستیم. وی همچنین از جمع آوری 5 تا 6 هزار معتاد متجاهر تا عید نوروز در سطح شهر تهران خبر داد.

 

وی افزود: پیش از این نگهداری این معتادها 3 ماه بوده است و پس از بررسی، این افراد را در بازه زمانی 6 ماهه تحت سهم زدایی و درمان قرار داده و توانمندسازی خواهیم کرد و از فردا به صورت مقدماتی طرح جمع آوری معتادین متهاجر آغاز و از نیمه دوم بهمن نیز به صورت جدی این طرح اجرا خواهد شد.

 

وزیرکشور در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کشور تصریح کرد: ما در وزارت کشور مبحثی تحت عنوان نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها نداریم و این یک خلأ قانونی در وزارت کشور است.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: وزارت کشور متولی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیست بر همین اساس مقرر شده شوراها در این زمینه تصمیم‌گیری کنند و همچنین با همکاری شهرداری ها انتخابات خود را انجام دهند.

 

وی در خصوص صدور دستور شماره‌گذاری خودروهای اسکانیا بیان داشت: در صورتی که اسکانیا استانداردهای سازمان استاندارد را رعایت کرده باشد حتمأ شماره‌گذاری می‌شود و ما این موضوع را به راهنمایی و رانندگی نیز ابلاغ کردیم.

 

وزیر کشور در مورد تحقیقات صورت گرفته از سوی وزارت کشور در مورد علت واژگونی برخی از اتوبوس‌ها، عنوان کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته در زمینه واژگونی برخی اتوبوس‌ها مشخص شده که علت اصلی واژگونی برخی اتوبوس‌ها تعبیه باک اضافی به منظور قاچاق سوخت است و بر همین اساس به راهنمایی و رانندگی ابلاغ کردیم تا درصورتیکه این اتوبوس‌ها ظرف 1 ماه نسبت به جمع آوری باک‌های اضافی خود اقدام نکنند از تردد آنها جلوگیری خواهد شد.

 

رحمانی فضلی با اشاره به بحث حجاب و عفاف که در جلسه امروز شورای اجتماعی مطرح شد، عنوان کرد: در مورد عفاف و حجاب مسئولان را توجیه کرده‌ایم و از ائمه جمعه نیز در این خصوص راهنمایی خواسته‌ایم؛ به همین دلیل باید فعالیتهایمان را در حوزه عفاف و حجاب به گوش مسئولان نیز برسانیم.

 

وی بر لزوم تکریم ارباب رجوع در سطح خدمات اداری تأکید کرد و افزود: در ادارات و دستگاه‌های اجرایی گزارشات مناسبی در این زمینه نداریم لذا لازم است تا روند اجرایی شدن دولت الکترونیک هرچه سریعتر فراهم شود.

 

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: گزارشی در حوزه عملکرد ستاد صیانت حقوق شهروندی نیز در این جلسه ارائه شد که گزارشات مطرح شده در این زمینه حاکی از رضایت‌مندی است./806/پ203/ج

 

ارسال نظرات