۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۴۳۳۴۷
آیت‌الله فقیهی:

حرکت رهبر معظم انقلاب الگویی برای همه علمای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب از جوانان اروپا و آمریکای شمالی به دین مبین اسلام، گفت: این حرکت رهبر معظم انقلاب باید الگویی برای تمام مردم دنیا شود چرا که پیامی عقلانی و منطقی است.
آيت‌الله فقيهي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب از جوانان اروپا و آمریکای شمالی به دین مبین اسلام، گفت: این پیام رهبر معظم انقلاب برای جوانان غربی یک نامه دوستانه و حاکی از محبت و عشق است.

 

وی با بیان این‌که این نامه یک نامه سیاسی و رسمی نیست، ابراز داشت: این نامه بیانگر این است که هر انسانی که طالب حق باشد باید این مسیر را طی کند و این مسأله مختص غیر مسلمانان نیست و این پیام، پیامی عقلانی است چرا که هر انسانی باید خود راه خود را تشخیص دهد و از تبلیغات تأثیر نگیرد.

 

آیت‌الله فقیهی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در این نامه به تشخیص خود انسان نسبت به انتخاب راه تأکید کردند، اظهار داشت: این حرکت رهبر معظم انقلاب باید الگویی برای تمام علمای اسلام شود چرا که پیامی عقلانی و منطقی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با مطرح شدن مسأله اسلام هراسی در غرب، تصریح کرد: غربی ها با تبلیغات دروغ مردم را از اسلام دور می‌سازند و در این برهه و شرایط این بهترین حرکت بود که می‌باید صورت می‌گرفت که رهبر معظم انقلاب از این فرصت به نحو احسن استفاده کردند.

 

وی با بیان این‌که باید در اخبار و رسانه‌ها تلاش شود که این پیام از جنبه سیاسی و حکومتی دور شود، تأکید کرد: این نامه، نامه‌‌ای است از مقتضای فطری هر انسان که این استدلال و منطق را بپذیرد و باید در جوامع غربی رسوخ پیدا کند و اگر این عمل انجام شود مسلما تأثیرگذار خواهد بود.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر این‌که نباید دعوت تحمیلی باشد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم در این نامه به این نکته اشاره دارند که اسلام دین آزادی و حریت است و نباید با تحمیل این دعوت انجام شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به وظیفه مسؤولان در قبال انتشار مطلوب این نامه،‌ ‌تصریح کرد: مسؤولان باید در گسترش صحیح این نامه در دنیا تلاش کنند و این محتوا را به مردم غرب برسانند./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات