۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۳۷۲۸
امام جمعه اصفهان:

مراقب فتنه های جدید باشیم/ نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب بی انصافی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به شبهه‌پراکنی برخی سایت‌ها در فضای مجازی نسبت به انقلاب اسلامی ایران، گفت: حواس خودمان را جمع کنیم و فکر نکنیم فتنه‌ها خوابیده است، برای اهل اسلام همواره فتنه وجود دارد.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در میدان امام(ره) برگزار شد، با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: حواس خودمان را جمع کنیم و فکر نکنیم فتنه‌ها خوابیده است، برای اهل اسلام همواره فتنه وجود دارد.

 

وی افزود: برای انحراف جوانان حرف‌های بسیاری می‌زنند که راجع به رهبری و جمهوری اسلامی ایران شبهات بسیاری را مطرح می‌کنند، رهبر معظم انقلاب کمر همت را بسته که اسلام و قرآن را پیاده کند و برخی سایت‌ها این کار را به استبداد معنا می‌کنند.

 

امام جمعه اصفهان گفت: مردم با عشق در تشییع جنازه امام شرکت می‌کنند اما اکنون این شبهه را مطرح کردند که مرگ پادشاه عربستان چه ساده برگزار شد و چه ساده تشییع شد، مردم ایران این کارها را از روی محبت انجام می‌دهند، اگر راست می‌گویید در دنیا یک رهبر را پیدا کنید که با همه فداکاری‌ها نه خود و نه فرزندانش خانه داشته باشند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران موشک 2 هزار کیلومتر دوربرد را ساخته که تن و بدن رژیم غاصب و جعلی اسرائیل با شنیدن آن می‌لرزد، به مهندسان ما اجازه نمی‌دادند که یک فیلتر هواپیما را عوض کنند اما اکنون پهباد آمریکایی‌ها را پایین می‌کشند و شبیه آن را می‌سازند.

 

مقایسه اشتباه وضعیت اخلاق پیش و بعد از انقلاب

وی با انتقاد برخی از مقایسه وضعیت اخلاق اکنون و پیش از انقلاب، ابراز کرد: بداخلاقی اکنون زیاد است اما با زمان شاه قابل مقایسه نیست، اکنون 35 سال دنیا به سمت فساد رفته است، در این زمان با این وضعیت توانسته‌ایم مردم را نگاه داریم که میلیون‌ها جوان در اعتکاف و افراد بسیاری در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

 

وی با تبریک سالگرد ورود امام(ره) به کشور و آغاز دهه فجر ابراز کرد: انقلاب اسلامی ما با انقلاب‌های دیگری که در دنیا رخ می‌دهد بسیار متفاوت است، بسیار از انقلاب‌ها کودتا است یا مردم را تحریک می‌کنند و یک حکومت را برمی‌دارند و حکومتی دیگر را جایگزین می‌کنند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مردم خواند و اظهار کرد: ابتدا در درون مردم انقلاب شد و سپس انقلاب بیرونی به وجود آمد، و تا این انقلاب درونی حفظ شده باشد، انقلاب اسلامی ایران هم باقی است.

 

وی گفت: دشمن تمام سعی‌اش بر این است که این انقلاب درونی را از میان بردارد، پس باید حواس خود را جمع سایت‌های اینترنتی بکنید، الان از شاه و اعلمی تعریف می‌کنند، آن‌ها کارهای بسیاری می‌توانستند بکنند اما نکردند.

 

به برکت حضرت معصومه قم مرکز علمی شیعیان شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: شما بگویید در دوران شاه برای روستاها چه کردند؟ چندتا روستا برق و جاده و آب لوله‌کشی داشت؟ چند تلفن در ایران بود؟ کل تلفن ثابت در کل کشور 850 هزار کمتر از یک میلیون بود.

 

وی با اشاره به این‌که روستاهای بسیاری اکنون گازکشی شده است، خاطرنشان کرد: باید 20 کیلومتر در کویر بروی تا به ده خانوار گاز بدهی اکنون این خانواده‌ها گاز و برق و جاده دارند و این از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی بیان کرد: در روز 15 و 16 بهمن ماه رییس جمهور تشریف می‌آورند و باید توجه کرد که احترام به دولت احترام به نظام است و ما باید همان طور که پای نظام می‌ایستیم، پای دست‌اندرکاران نظام هم بایسیتم مگر این‌که برای ما انحراف آن شخص مشخص شود و امیدواریم همه در این استقبال و سخنرانی رییس‌جمهور شرکت کنید.

 

وی با تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: وجود حضرت معصومه(س) و قبر مطهر ایشان سبب شده که اکنون مرکز علمی شیعه در قم است و همه به این مرکز افتخار می‌کنند و در روایت است که قم آشیانه اهل‌بیت(ع) است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: خیلی‌ها به وسیله قم بهشتی می‌شوند، به وسیله علما و دانشمندانی که در قم هستند و در حرم حضرت معصومه(س) است که یک نمونه‌اش امام رضوان‌الله تعالی که در کنار حرم این بانوی بزرگوار تربیت شد.

 

نباید میان زکات و سایر وجوهات شرعی خلط شود

وی در خطبه اول با توصیه به پرداخت زکات، افزود: زکات و خمس با مالیات و عوارض تفاوت دارد، انسان عوارض را برای تمیزی شهر می‌دهد، مالیات برای فقرا نیست، بلکه برای جاده، امکانات، برق و مانند آن است.

 

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: نباید میان وجوهات شرعی و مالیات و عوارض را خلط کرد، در روایت است که اگر بر کسی زکات واجب شود و ندهد، یهودی یا نصرانی می‌میرد و شدیدترین فریضه بر گردن مردم زکات است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم که مردم زکاتشان را پرداخت کنند تا برکات آسمان‌ها و زمین بر مردم نازل شود، که خداوند در قرآن کریم فرمود اگر مردم تقوا پیشه می‌کردند بر آنان برکت‌های آسمان و زمین را فرومی‌ریزاندیم./914/پ201/ج

 

ارسال نظرات