۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۴۳۹۷۵
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

ارزیابی طلاب و روحانیان استان بوشهر از نمایشگاه محصولات فرهنگی معاونت تهذیب کشور

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان استان بوشهر ارزیابی خود را از کیفیت محصولات فرهنگی تربیتی نمایشگاه معاونت تهذیب کشور بیان کردند.
نمايشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، صبح روز پنجشنبه نمایشگاه محصولات فرهنگی و تربیتی معاونت تهذیب کشور در مصلی جمعه بوشهر برگزار و با استقبال قابل توجه طلاب حوزه علمیه استان بوشهر مواجه شد.

 

به گفته حجت الاسلام احسان طریق الاسلامی مدیر اداره اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور این نمایشگاه برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می شود و شهر بوشهر نخستین شهری است که برای برپایی این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده است.

 

خبرنگار رسا به جهت بررسی کیفیت محصولات ارائه شده در این نمایشگاه و همچنین اینکه این محصولات تا چه اندازه توانسته نیازهای طلاب استان را برآورده کند به میان برخی از طلاب و روحانیان استان رفته تا نظر آنان را بشنود.

 

حجت الاسلام حامد بردستانی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر گفت: من این کتاب ها را جامع ندیدم اگر چه مقداری از خلأ و نیازهای طلاب را برطرف می کند اما این نمایشگاه جا داشت که جامع تر باشد.

 

وی نبود کتاب های مرجع را از کاستی های این نمایشگاه عنوان کرد و بیان داشت: بسیاری از کتاب های عرضه شده در این نمایشگاه کتاب های روشی بود که این کتاب ها برای برآورده کردن نیازهای علمی اولیه طلاب مناسب است اما برای آینده طلاب خطرساز است و طلاب اگر وابسته به کتاب های روشی شوند برای آنها خطری خواهد بود و از ایده سازی باز می مانند.

 

وی افزود: جا داشت که کتاب های مرجع را هم در این نمایشگاه اضافه می شد که طلاب بیشتر به استفاده از این کتاب ها تشویق شوند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر درباره نرم افزارهای عرضه شده در این نمایشگاه گفت: نرم افزارها مناسب بود و در کل این نمایشگاه مفید بود و جا دارد اینگونه نمایشگاه ها در استان تکرار شود.

 

حجت الاسلام وحید کوشکدار از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و مسؤول فرهنگی بسیج طلاب این مدرسه گفت: محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شد خوب بود اما کافی نبود و انتظارات را برآورده نکرد.

 

وی افزود: قیمت ها و کیفیت مناسب بود اما از لحاظ کمیت جا داشت بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام کوشکدار گفت: موضوعاتی همچون خانواده و مسائلی همچون مباحثه که می تواند به طلاب کمک کند در این نمایشگاه خالی بود همچنین مسائل اجتماعی و سیاسی و بحث پژوهش کم بو ودر کل این نمایشگاه در حد متوسط بود.

 

حجت الاسلام آذرشب معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: الحمدلله استقبال طلاب از نمایشگاه بسیار خوب بود و طلاب با حضور و مشارکتی که داشتند انتظارات را برآورده کردند.

 

وی ادامه داد: این نمایشگاه یک نمایشگاهی است که با توجه به محصولاتی که در آن ارائه شد مخصوص طلاب بود. از جمله مباحثی مثل مدیریت تحصیلی، مسائل تهذیب نفس، و مسائل اخلاقی متناسب با فضای حوزه و نرم افزاهای درس اخلاق علمای مشهور اخلاق و کتاب های تبلیغی که مناسب طلاب است در این نمایشگاه ارائه شد.

 

حجت الاسلام آذرشب به هدف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: این نمایشگاه با هدف توانمند سازی طلاب در زمینه تهذیبی و تبلیغی برگزار شد و محصولات نیز با همین رویکرد و هدف ارائه شده است.

 

وی گفت: به جهت محدودیت زمانی و مکانی که داشتیم نمایشگاه را در یک روز برگزار کردیم.

 

حجت الاسلام مصطفی خلفانی مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان گفت: قسمت مقالات و نشریه دیواری که در این نمایشگاه بر پا شد بیشترین بخشی بود که نظر من را جلب کرد چون دیدم طلاب جوان و دست به قلم توانستند نشریاتی بسیار جذاب ارائه کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین یک سری مطالب مهم و علمی با توجه به اینکه نشریه ارائه شده کاملا پژوهشی است برای سال نخست بسیار خوشحال کننده و جای بسی امید است که انشاالله بتوانیم در سال های آینده به ویژه در جشنواره علامه حلی، طلاب استان بوشهر نقش بسیار خوبی را ایفا کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان همچنین از برگزار کنندگان این نمایشگاه تقدیر کرد.

 

حجت الاسلام مهدی حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان گفت: نمایشگاه و محصولات فرهنگی که برگزار شد خوب بود هرچند که تعداد کتاب و محصولات کم بود اما در کل برگزاری این نمایشگاه فایده های زیادی برای طلاب دارد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که در نمایشگاه های آتی محصولات از لحظ کمیت ارتقا پیدا کند و  پربارتر برگزار شود.

 

روح الله نجم طلبه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: کتاب هایی که ارائه شد بسیار خوب و ارزنده بود و این کتاب می تواند بسیار به طلاب کمک کند.

 

وی افزود: درباره روش جذب جوانان، روش تدریس، روش علم و سلوک علما کتاب هایی در این نمایشگاه مشاهده شد که اگر طلاب از این کتاب ها استفاده را ببرند می تواند تاثیر بسزایی در رشد آنها داشته باشد./833/پ201/ب4

ارسال نظرات