۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۴۴۲۴۷
دبیر شورای عالی حوزه علمیه:

اقتصاد مقاومتی راهکار عملی مقابله با تحریم ها است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه علمیه گفت: دشمنان ایران حتی خیال حمله نظامی را به ایران نمی‌توانند بکنند بنابراین ما هم باید با رمز اقتصاد مقاومتی با تحریم‌ها مقابله کنیم.
آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، یکشنبه شب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) بابیان این‌که روز گذشته مناسبتی مهم برای شهر قم را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: شهادت حضرت معصومه (س) برای اهالی قم مناسبتی غمناک است که روایات زیادی در این باب نیز از ائمه معصومین نقل‌شده است.

 

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که سه امام معصوم بهای بهشت را برای زیارت حضرت معصومه(س) دانسته‌اند، گفت: در وصف مقام این بانوی بزرگوار همین بس که زیارت‌نامه ایشان از سوی امام هشتم دستور داده‌شده و تمام اعمال زیارت از سوی ایشان بیان‌شده است.

 

 

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که امام صادق(ع) در باب آمدن این بانوی بزرگ و تأثیرات سفر ایشان می‌فرمایند دختری از ما در شهر قم دفن خواهد شد و حرم او همانند حرم مادر ما حضرت فاطمه(س) است، عنوان کرد: در روز وفات حضرت معصومه(س) مردم قم نمی‌دانستند که باید چکار کنند و چه کسی باید وارد قبر شود دیدند که دو سوار پوشیده وارد قم شده و مراسم کفن ‌و دفن حضرت معصومه(س) را انجام داده و ناشناس هم رفتند که مشخص نشد آنان چه کسانی بودند.

 

 

وی افزود: امام صادق(ع) فرمود همه شیعیان ما به‌واسطه حضرت معصومه (س) به بهشت وارد می‌شوند همان‌طور که در زیارت ایشان می‌خوانیم ای فاطمه معصومه شفیع من در روز قیامت باش.

 

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که روز 12 بهمن، روز بسیار پراهمیتی در تاریخ انقلاب جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، ابراز کرد: امام خمینی(ره) روز 5 بهمن از پاریس برای ایرانیان پیامی دادند که من به ایران برمی‌گردم این در حالی بود که حکومت خائن بختیار تمام تلاش خود را برای حفظ حکومت بکار گرفته و تمام فرودگاه‌ها و پروازهای ورودی به ایران را بسته بود.

 

وی افزود: امام در پیامی فرمود من از ایرانی‌ها که با من همکاری کردند متشکرم من می‌خواستم فردا همراه با ملت باشم و در هر رنجی که آنان می‌کشند من هم شریک باشم لکن دولت خائن همه فرودگاه‌ها را بسته است من پس از باز شدن فرودگاه‌ها بلافاصله به ایران خواهم آمد به او خواهم فهماند که شما غاصب هستید.

 

 

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به این‌که امام بالاخره روز دوازدهم بهمن به ایران آمدند و با 8 میلیون استقبال بی‌نظیر ملت ایران مواجه شدند، گفت: روز21 بهمن دستور حکومت‌نظامی صادرشده بود و این خبر را که به امام رساندند ایشان فرمودند که مردم به این حکومت‌نظامی اعتنایی نکنند.

 

 

وی ادامه داد: که این پیام امام به آیت‌الله طالقانی که رسید ایشان گفت یا امام با جایی ارتباط دارد که ما خبر نداریم یا این‌که ما درجایی دیگری هستیم.

 

 

عضو جامعه مدرسین بابیان این‌که در این دهه فجر نیز جشن باشکوهی برگزار خواهیم کرد، گفت: امام خمینی فرمود که رمز پیروزی شما وحدت است.

 

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) می‌فرمود که ما همه باید این رمز را بفهمیم وحدت کلمه رمز پیروزی است و این رمز را نباید از دست بدهیم .

 

 

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری باتدبیر خاص و بی‌بدیلی این نظام را به‌سوی اهدافش پیش می‌برند، گفت: ایشان تشخیص داده‌اند که دشمنان ایران حتی خیال حمله نظامی را به ایران نمی‌توانند بکنند بنابراین ما هم باید با رمز اقتصاد مقاومتی با تحریم‌ها مقابله کنیم./837/پ202/ج

ارسال نظرات