۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۴۷۷۴
آیت الله نوری همدانی:

نااهلان شایستگی دم زدن از خط امام را ندارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که تفسیر وصیت‌‌نامه باید به دست افرادی با تفکر و فرهنگ انقلابی صورت بگیرد، گفت: نباید این فرمایشان به دست نامحرمان بیفتد.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان کاشان استفاده از آثار و سخنان به جای مانده از امام خمینی(ره) را در شناخت انقلاب بسیار مهم دانست و بیان کرد: تفسیر و تبیین اندیشه و خط حضرت امام نباید دست نامحرمان بیفتد بلکه این مهم باید از سوی افرادی که فکر و فرهنگ انقلابی دارند انجام شود.

وی در ادامه به تبیین آیاتی از سوره فجر پرداخت و اظهار داشت: خداوند پس از پنج قسم مطلبی را بیان می فرمایند و به پیامبر خدا(ص) دلداری می دهند؛ قوم عاد، ثمود و فرعون از جمله جباران بزرگ تاریخ هستند.

این مرجع تقلید افزود: اینها سنبل قدرت های جبار آن روزگار بودند و این مستکبران علیه پیامبران خدا نقشه ها داشتند و خداوند با مقدراتی پیامبران خود را بر آنها پیروز کردند؛ خداوند خطاب به پیامبراسلام(ص) می فرماید همان گونه که آن مستکبران را با آن همه قدرت نابود کردیم، دشمنان تو را نیز از میان برمی داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که به همین مناسبت ما نیز این ایام را دهه فجر نامیدیم، گفت: همان گونه که خداوند پیامبر(ص) را در انجام رسالت خود کمک کرد امام خمینی(ره) را نیز در برابر رژیم ستم شاهی، سران کشورهای اروپا و آمریکا، صهیونیست ها و سرسپردگان آنها پیروز کرد؛ بیداری در برابر کفر، نفاق و صهیونیست برهمگان لازم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران ملت های آزاده جهان را بیدار کرده است، گفت: از همین رو استکبار جهانی خواب راحتی ندارند و همه تلاش خود را به کار می برند تا این چراغ را خاموش کنند؛ اما هیچ گاه نخواهند توانست روز به روز این چراغ فروزنده تر می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خاطراتی از ماجرای 19 دی و برگزاری مراسم چهلم های پی در پی که منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی شد، گفت: همه شهرهای کشور یکپارچه به خون خواهی شهدا به پا خواستند و زمینه را برای به ثمر نشستن انقلاب فراهم کردند./928/پ202/ج

ارسال نظرات