۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۵۷۸۱
حافظ کل قرآن کریم:

قرآن ورزشی برای تقویت حافظه است

خبرگزاری رسا ـ حافظ کل قرآن کریم، قرآن را ورزشی برای تقویت حافظه بیان کرد و گفت: جذابیت و گیرایی حافظه کسانی که قرآن حفظ می کنند، بالاتر است و در تحصیل موفق تر خواهند بود.
قرآن ورزشی برای تقویت حافظه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد تقی فخریان، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، در همایش قرآنی که با حضور دانش آموزان مدرسه های امام رضا (ع)، پیش از ظهر امروز در حرم مطهر برگزار شد، خطاب به دانش آموزان توصیه کرد: در خصوص فعالیت های قرآنی اهتمام داشته باشند.

 

وی محور فعالیت های بنیاد فرهنگی رضوی را فعالیت های قرآنی عنوان کرد و افزود: دانش آموزان می توانند همزمان با دیپلم، مدرک لیسانس قرآنی داشته باشند. بنابراین فعالیت های قرآنی دارای دو پاداش معنوی و مادی برای شما خواهد داشت.

 

فخریان، به آیات 1 تا 6 سوره ابراهیم اشاره و تصریح کرد: در این بخش از قرآن خداوند قرآن را کتابی می خواند که انسان را از جهل و شرک به سوی نور هدایت می کند و باید قدرشناس بود. پیامبری را که وظیفه او هدایت مردم مشرک و بت پرست است، به سوی آن ها می فرستد تا از شر ظلم آزاد شوند.

 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، با بیان این که خداوند نعمت رهبری و آزادی را به مردم هدیه می کند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از این نعمت ها برخوردار است و بنیانگذار انقلاب ما را از ظلم نجات داد. آزادی که مردم دارند به برکت این انقلاب است و باید شاکر این نعمت باشیم.

 

مهدی حسینی، حافظ کل قرآن کریم، قرآن را ورزشی برای حافظه بیان و خاطرنشان کرد: کسانی که قرآن را حفظ می کند جذابیت و گیرایی حافظه آن ها بالاتر است و در تحصیل موفق تر خواهند بود.

 

وی  با اشاره به این که حفظ قرآن پشتکار، نظم و صبر است، به دانش آموزان توصیه کرد: حفظ قرآن را با حداقل شروع کنند و پیوستگی در این امر داشته باشند. و برکات آن را مشاهده خواهند کرد.

 

ابولفضل عروجی، مسوؤل دالقران مدارس امام رضا(ع)، گفت: به شکرانه دهه فجر برنامه های معنوی و قرآنی به همت اداره علوم قرآنی و بنیاد فرهنگی رضوی برگزار شد که 1500 دانش آموز از مدارس امام رضا (ع) در آن شرکت داشته اند.

 

وی در خصوص برنامه های قرآنی در مدارس امام رضا(ع)، اظهار کرد: همه دانش آموزان این مدارس در طول تحصیل باید قادر باشند که قرآن را درست و با تلفظ صحیح بخوانند و گواهینامه قرآنی از بنیاد فرهنگی رضوی دریافت دارند. که حدود 90 درصد دانش آموزان در این زمینه موفق بوده اند.

 

گفتنی است در این همایش قاریان به قرائت قرآن پرداختند./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات