۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۲۴۵۹۵۲
رییس دانشگاه علوم قرآنی مازندران:

ترویج معارف الهی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم قرآنی آمل گفت: قرآن دریایی از معرفت و کتاب زندگی برای بشریت و به همین دلیل باید بیشتر و بهتر از این کتاب نورانی برای همه ابعاد زندگی خود بهره بگیریم.
حجت الاسلام ابوترابي، رييس دانشکده قرآني آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشگاه علوم قرآنی آمل شب گذشته در کارگاه دانش افزایی قرآنی اساتید دانشگاه مازندران با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قرآن دریایی از معرفت و کتاب زندگی برای بشریت و به همین دلیل باید بیشتر و بهتر از این کتاب نورانی برای همه ابعاد زندگی خود بهره بگیریم.

 

وی ادامه داد: در زندگی شخصی و نیز در پاسخ به پرسش های دانشجویان که با قشرر پرسشگر و پویای دانشجو هستیم باید معرف بیشتری نسبت به قرآن پیدا کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان آیات از قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) به تشریح ابعاد وجودی انسان پرداخت و اذعان داشت: انسان دارای بعد مادی و بعد معنوی است و به همین دلیل باید با نگاهی معنوی و مادی به قرآن نگریسته شود.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن در خصوص اینکه انسان باید به غذایش بنگرد و دقت کند، خاطرنشان کرد: انسان نیازمند به غذای روح و هم غذای جسم است و بهترین طعام برای روح انسان دانش و علم محسوب می شود.

 

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: ارزنده ترین منبع دانش الهی قران کریم است و این کتاب الهی همه علوم را در خود جای داده و نسخه شفا بخش برای بشریت است.

 

وی در ادامه به بیان نکات بسیار ارزشمندی از قرآن کریم در ابواب مختلف زندگی بشری پرداخت و اذعان کرد: در نگاه کلان قران کریم پیامبر اسلام به عنوان رحمة اللعالمین معرفی می کند که رحمتی برای همه عالمیان چه مسلمانان و چه غیر مسلمان است.

 

رییس دانشگاه علوم قرآنی آمل با بیان این که بر اساس نکته قرآن دایره رحمت پیامبر تنها به انسان محدود نمی شود و شامل همه موجودات خواهد شد، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر تعالیم والای قرآن کریم زندگی انسان را در مسیر عبودیت، بندگی و تقرب الی الله قرار می دهد و همه ی انسان ها و موجودات در مسیر سعادت حقیقی قرار خواهند گرفت.

 

وی افزود: امروز در مراکز دانشگاهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان پناه بردن به کلان الهی قرآن است و ما باید لایه های شگرف قرآن را به جوانان بشناسانیم تا شوق آنها برای انس با قرآن بیشتر شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات