۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۴۵۹۷۰
استاد حوزه مطرح کرد؛

ارادت صاحبان چهار مذهب اهل تسنن به اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اردات صاحبان چهار مذهب اهل تسنن به اهل بیت(ع) گفت: احمدبن حنبل درباره فضائل اهل بیت(ع) کتاب نوشته است و مالک از شاگردی و تلمذ درس امام صادق(ع) با ارادت و عظمت یاد می‌کند.
حجت الاسلام محمد صادق گلزاده

حجت الاسلام صادق گلزاده، معاون پژوهش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به شبهات وهابیت درباره شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت:‌ طبق روایات شیعه و سنی، سوره کوثر در منزلت حضرت زهرا(س) نازل شده است چنان که خداوند در این سوره مبارکه می‌فرماید «ای پیامبر؛ ما به تو کوثر عنایت کردیم».

 

وی کوثر را به معنای خیر کثیر خواند و اظهار داشت: این کلام خداوند که درباره حضرت زهرا(س) نازل شده حکیمانه است چون که همانند انسان عادی غلو نمی‌گوید و کوثر، خیر فراوان و فوق العاده‌ای است که کسی از حقیقت آن آگاه نیست.

 

معاون پژوهش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: به گزارش شیعه و سنی و حتی غیرمسلمانان که شاهد ماجرای مباهله بوده‌اند حضرت فاطمه(س) مصداق اصلی این جریان است و در ممتاز بودن اهل بیت(ع) هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

 

وی به آیه تطهیر اشاره کرد و گفت: جریان نزول آیه تطهیر را شیعه و سنی نقل کرده‌اند که در خانه ام‌سلمه اتفاق افتاده است و پیامبر اکرم(ص) جایگاهی را درست کرده و اهل بیت(ع) را فراخواندند که حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) حضور پیدا کردند و پیامبر(ص) فرمودند «اللهم هؤلاء اهل بیتی...».

 

حجت الاسلام گلزاده تأکید کرد: تا شش ماه یا 9 ماه بعد از نزول آیه تطهیر، پیامبراکرم(ص) قبل از رفتن به مسجد بر در خانه اهل بیت(ع) آمده و می‌فرمودند «السلام علیکم یا اهل بیت النبوه» که محور ایشان حضرت فاطمه(س) بود.

 

وی اهل بیت(ع) را راسخون در علم و معیار فهم قرآن دانست و یادآور شد: پیامبراکرم(ص) حضرت زهرا(س) را «اما ابیها» و «بضعه منی» خطاب می‌کردند که هر کسی ایشان را اذیت کند پیامبر(ص) و در نهایت خداوند را اذیت کرده است و این مطلب از دایره احساس و عاطفه خارج می‌شود و به محدوده خداپرستی افراد مربوط است.

 

حجت الاسلام گلزاده تصریح کرد: اهل تسنن حقیقی، محب اهل بیت(ع) هستند و اجازه توهین به کسی نمی‌دهند چنان که در تاریخ، جریان افراطی علیه مسلمانان سابقه نداشته است اما در چند سال اخیر با توطئه‌چینی دشمنان، جریان تکفیری وهابیت به عقاید شیعه و سنی توهین می‌کند و قتل آنها را واجب می‌شمارد.

 

وی با اشاره به اردات صاحبان چهار مذهب اهل تسنن به اهل بیت(ع) تأکید کرد: احمدبن حنبل درباره فضائل اهل بیت(ع) کتاب نوشته است، مالک از شاگردی و تلمذ درس امام صادق(ع) با ارادت و عظمت یاد می‌کند، نعمان ابوحنیفه می‌گوید «اگر آنچه از امام صادق(ع) تلمذ نکرده بودم به طور حتم در هلاکت بودم» و ابن ادریس شافعی که به پناه‌بردن و تکیه کردن بر اهل بیت(ع) سفارش می‌کند و در اشعارش با دلبستگی و عظمت از اهل بیت(ع) یاد می‌کند.

 

معاون پژوهش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: توده مسلمانان باید هوشیار باشند که تحت تأثیر افراطیون قرار نگیرند و در صورت شبهه‌افکنی تندروها و وهابیت، سکوت نکرده و روشنگری کنند.

 

حجت الاسلام گلزاده، حضرت زهرا(س) را ذخیره الهی و شخصیتی الگو و بی‌نظیر  برای جهانیان دانست و افزود: حضرت فاطمه(س) شخصیت معصوم، عالمه به غیب و مادر جریان عصمت و امامت هستند که می‌توانند به عنوان الگوی زنان و مردان آزادیخواه در جهان مطرح باشند./908/ت302/ی

ارسال نظرات