۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۴۶۰۱۵

یادواره 88 دانشجوی شهید لرستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره 88 شهید یادواره شهدای دانشجوی لرستان صبح امروز برگزار شد.
 يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، صبح امروز، در یادواره 88 شهید دانشجوی لرستان که در محل سالن همایش‌های مرکز پژوهش استانداری لرستان برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهادت یک انتخاب آگاهانه و توفیق الهی است که بر اساس رشد معرفتی و اعتقادی فردی به‌وجود می‌آید.

وی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بعد معنایی آیات و روایاتی که بیان کننده جهاد و شهادت بود در کلام حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به‌گونه‌ای بیان می‌شد که ما را وادار به جهاد خالصانه و حضور در نبرد حق علیه باطل می‌کرد.

کشکولی با اشاره به اثرگذاری یادواره شهدا در جامعه به ویژه بین نسل جوان افزود: برگزاری یادواره شهدا بهترین فرصت برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل است.

شهدا یک حقیقت همیشه زنده اند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به این که فرهنگ جهاد و شهادت به‌عنوان یک باور همگانی در جامعه جا افتاده است، تصریح کرد: پذیرفته‌ایم که شهدا همواره حاضر و یک حقیقت همیشه زنده هستند.

وی با بیان این که حضور بر مزار شهدا آداب خاصی دارد، خاطرنشان کرد: باید با ادب و معرفت بر مزار آنان حاضر شد.

کشکولی با اشاره به گذشت 36 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی بیان داشت: این انقلاب دستاورد خون شهدا و تدابیر مدبرانه امام خمینی(ره) است.

وی با بیان این که امروز برای حفظ این انقلاب باید در برابر دسیسه های دشمن آگاه باشیم، خاطرنشان کرد: در جامعه امروز در برابر خون شهدا و پاسداری از دستاوردهای انقلاب مسؤولیت خطیری بر دوش داریم.

کشکولی با اشاره به حضور نوجوانان در جبهه با وجود سخت گیری ها در این راستا افزود: قلب و سیرت پاک راه درست و روشن را برای آنان مشخص کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان داشت: امروز جوانان و نوجوانان ما با الگوگیری از شهدا باید بتوانند به خوبی راه آنان را ادامه دهند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات