۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۴۶۶۷۲
حجت الاسلام جوادی آملی:

تدابیر آیت الله سیستانی سبب خنثی شدن فتنه های دشمنان اسلام شد

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که جامعه جهانی از افرادی برخوردار می شود که از نقش آیت الله سیستانی در جهان تشیع و بلاد اسلامی قابل انکار نیست، گفت: ایشان با تدبیر فتنه های علیه اسلام را خنثی کرده که این ها برگرفته از منابع اصیل دین و متکی به آیات و روایات است.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء شب گذشته در نشست علما و روحانیان شهرستان آمل که با حضور نماینده آیت الله سیستانی در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد، گفت: امروز مازندران و آمل عزیز که استان ولایت و عشق و ارادت نسبت به خاندان اهل بیت(ع) بوده به قدم نماینده آیت الله سیستانی منور شده است.

 

وی با اشاره به این که برجسته ترین شاخصه ای که برای جهان تشیع در عصر غیبت وجود دارد ویژگی مرجعیت است، بیان داشت: بعد از امام معصوم تنها پایگاهی که می تواند دین را حفظ کند همین مرجعیت است.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، تصریح کرد: امامان بزرگوار مسیر آینده بعد از غیبت را این گونه ترسیم کردند تا فقهایی که سائل به نفس، آشنا به زمان و مطیع امر مولا هستند زمام امور شیعه را به عهده گیرند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که تنها فرقه ای که در عصر غیبت الهی به خوبی پیش می رود فرقه تشیع است، ادامه داد: دیگر فرق از صغیفه بر می خیزند اما شیعه از غدیر بوده که غدیر خواستگاه ولایت و جایگاه امامت است.

 

وی با تاکید بر این که آن چه که تشیع را حفظ می کند نهاد مرجعیت است که همه شمول دین از جایگاه آن بهره می برند، گفت: مرجعیت شیعه در طول قرن های گذشته آثار و برکات فراوانی به جای گذاشته است که امروزه مرجعیت تامین کننده حقیقت دین بوده و توسعه ای به اندازه تمام کره زمین را به خود اختصاص داده است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، افزود: امروزه شیعه یک موقعیت والایی پیدا کرده و دانش، حکمت و تدبیری که در جهان تشیع وجود دارد برخواسته از جایگاه اصلی مرجعیت بوده و تنها فرقه ای که دین را حفظ و استمرار می بخشد نهاد مرجعیت است.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: در دوره کنونی جهان به گونه ای دیگر دارد پیش رفته و ویژگی های عالم تشیع و نهاد مرجعیت دارد جایگاه خودش را پیدا می کند که موقعیت آیت الله سیستانی در نجف در چشم جهانیان بسیار والا است.

 

وی با بیان این که جامعه جهانی از افرادی برخوردار می شود که از نقش آیت الله سیستانی در جهان تشیع و بلاد اسلامی قابل انکار نیست، گفت: ایشان با تدبیر فتنه های علیه اسلام را خنثی کرده که این ها برگرفته از منابع اصیل دین و متکی به آیات و روایات است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که نقش آیت الله سیستانی در جهان اسلام بسیار خطیر و حساس است و جامعه تشیع باید این نهاد را صیانت و پاسداری کند، بیان داشت: آن چه که اصیل بوده مرجعیت و فقاهت است که نقش ارزشمند و حساس بیت ایشان و آیت الله شهرستانی در توسعه موج مرجعیت مثال زدنی است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، تصریح کرد: نهادهای مختلف علمی و پژوهشی دارد از این جایگاه حمایت شده که احیای محبت و ارادت به اهل بیت(ع) سرلوحه این فعالیت ها است که ما بالاتر از محبت به این بزرگواران چیزی نداریم و آن دستگاهی که معرفت و محبت را به صحنه بیاورد از چنین اراده ای امکان پذیر است.

 

وی با بیان این که همه مراجع تقلید پایگاه های اصیل دین هستند که دین از این جایگاه باقی می ماند، گفت: سپر دفاعی قوی در مقابل حمله ناجوانمردانه گروه های تکفیری با اشاره قلم آیت الله سیستانی برای صیانت از بلاد اسلامی فراهم شده است.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در پایان، تصریح کرد: بیش از ده سال است که مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل دارای برکات فراوان بوده که حدود 170 طلبه فاضل و روحانی مشغول تحصیل هستند که به لحاظ درس و اخلاق نمره قابل قبولی را در این مدرسه داریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات