۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۴۶۸۰۵
رییس شورای شهر شاندیز خبر داد؛

راه‌اندازی جامعة المصطفی العالمیة و احیای حوزه علمیه شاندیز

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای شهر شاندیز با اشاره به وجود حوزه علمیه امام صادق(ع) در شاندیز با قدمت حدود 400 سال، گفت: به دلیل کوچک بودن زمین این حوزه، بناست تا زمینی به مساحت سه هکتار واگذار و ساختمان جدید این حوزه در آن ساخته شود.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدامین شفقتی، رییس شورای اسلامی شهر شاندیز ظهر امروز در نشست خبری اعلام فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر این شهر بابیان این‌که هرساله جمعیت زیادی از گردشگران به شاندیز می‌آیند، گفت: به‌منظور این‌که بتوانیم از این ظرفیت برای انتقال خصوصیات مردم شاندیز ازجمله دین‌مداری آنان استفاده کنیم، بحث احداث جامعه المصطفی العالمیه در شاندیز مطرح شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای حضور طلاب غیر ایرانی در مشهد مقدس و کافی نبودن فضا و نبود گنجایش کافی برای ارائه خدمات به این عزیزان، با همکاری که از سوی هیأت امنای جامعه المصطفی مشهد صورت گرفت و مساعدت شهرداری، شورای شهر و امام‌جمعه شاندیز، زمینی به مساحت 20 هکتار برای این امر تخصیص داده شد.

 

شفقتی با اشاره به نگاه توسعه‌ای شهرداری و شورای شهر شاندیز، خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری مصمم هستند تا فضاهای دینی و اعتقادی را همپای پروژه‌های رفاهی دنبال کنند تا علاوه بر توسعه و تقویت زمینه‌های اعتقادی، فضای گردشگری و توریستی نیز توسعه یابد.

 

وی یادآور شد: بناست زمین 20 هکتاری اختصاص‌یافته به جامعه المصطفی را با مشارکت خیرین ساخته و آماده بهره‌برداری کنیم؛ این پروژه، بزرگ‌ترین سایتی است که هم برای آموزش و هم برای تفریح عزیزان در جامعه المصطفی پیش‌بینی‌شده است.

 

رییس شورای شهر شاندیز به وجود حوزه علمیه امام صادق (ع) در شاندیز با قدمت حدود 400 سال اشاره و اظهار کرد: حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) با قدمتی حدود چهارصدساله در شاندیز وجود دارد که شاید بتوان گفت از ابتدای ایجاد این منطقه در آن ساخته‌شده است.

 

وی اضافه کرد: به دلیل کوچک بودن زمین این حوزه علمیه، بناست تا زمینی به مساحت سه هکتار به حوزه علمیه واگذار شود تا ساختمان جدید این حوزه در آن ساخته شود، علاوه بر آن، ساختمان فعلی حوزه علمیه نیز در حال احیاست که نقشه‌ها و مقدمات اجرایی شدن این کار انجام‌گرفته است.

 

شفقتی یادآور شد: در حال حاضر، حوزه علمیه امام محمدباقر (ع) در شاندیز دایر است و 30 طلبه و استاد در این حوزه علمیه در حال تحصیل و تدریس هستند.

 

در ادامه، جواد رجب‌زاده، شهردار شاندیز نیز به بیان اقدامات فرهنگی صورت گرفته برای حضور زائران غیر ایرانی بارگاه منور رضوی، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع، یکی از موضوعات استقبال از بهار 94 شاندیز، استقبال از زائران غیر ایرانی است که با چاپ نقشه، راهنما و بروشور انجام خواهد شد.

 

وی به دلیل توجه ویژه گردشگران به منطقه گردشگری شاندیز اشاره کرد و ادامه داد: در کشور مناطق دیگری وجود دارد که به جهت اقلیم، مناسب‌تر از شاندیز هستند اما هیچ جای دنیا همچون شاندیز به این فاصله از بارگاه علی بن موسی‌الرضا (ع) وجود ندارد.

 

شهردار شاندیز تصریح کرد: فعالیت‌هایی که در شاندیز انجام می‌شود با نیت خدمت به زائرین بارگاه منور رضوی صورت می‌گیرد و اولویت اصلی و مهم‌ترین اصل دیدگاه اعتقادی فعالان شهری شاندیز، خدمت به زائرین و مسافرینی است که به نیت زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کنند، است./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات