۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۴۷۵۵۱
رییس دانشگاه مذاهب در نامه ای به شیخ الازهر:

پدیده تکفیر فرصت بازیابی «هویت اسلامی» را با اختلال جدی روبه‌رو کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در نامه ای به شیخ الازهر مصر بر ضرورت وحدت علمای اسلامی تأکید کرد و گفت: انسان کشی های تکفیریان ریشه در جهل به دین، تعصب در مذهب و روحیه غیرانسانی دارد و اگر علما کاری نکنند امت با خطر از دست دادن فرصت «بازیافتن هویت» خود روبرو است.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلین احمد مبلغی، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، امروز در نامه ای به دکتر احمد الطیب شیخ الازهر مصر، با ابراز تأسف نسبت به کشتار وحشیانه و غیرانسانی 21 انسان مظلوم مصری توسط گروه تروریستی داعش و ضمن تسلیت به ایشان، گفت: این حوادث تلخ و هولناک، ریشه در جهل کامل نسبت به دین اسلام، روحیه غیرانسانی و تعصب خشک مذهبی مرتکبین آن( گروه تروریستی داعش) دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مبلغی در این نامه ضمن ابراز همدردی با شیخ احمد الطیب و الازهر، از علمای اسلام مذاهب مختلف خواستند در این برهه حساس، تمام تلاش خود را نسبت به مقابله جدی و فراگیر با پدیده خشونت، افراطی گری و تکفیر به کار گیرند.

 

وی در ادامه آورده است: در این شرایط حساس، اگر علمای اسلام مقابله جدی و فراگیر با پدیده تکفیر، افراطی گری و خشونت انجام ندهند، امت به صورت کلی فرصت بازیابی هویت خود، ارائه چهره صحیح از اسلام و توانایی بر تنظیم روابط فیما بین خود را از دست خواهد داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: حتی تصور این جنایت غم انگیز بسیار سخت است تا چه رسد به اینکه شاهد وقوع آن باشیم.

 

وی گفت: اگر با خشونت و تکفیر مبارزه نکنیم پدیده هایی چون کینه توزی، تعصب مذهبی و جدایی اتباع ادیان الهی در جامعه نهادینه می شود و از آن پس دیگر کاری از هیچکس ساخته نیست.

 

نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس الازهر مصر خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می خواهم که ما و شما و اندیشمندان اسلامی را موفق کند تا در این برهه حساس و خطرناک، دراین مسیر قدم برداریم.

 

گفتنی است، گروه تروریستی داعش فیلمی را از سربریدن 21 تبعه مصری را تحت عنوان "پیامی امضا شده با خون به امت صلیبی" منتشر کرد./918/د101/س

ارسال نظرات