۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۴۷۷۸۴
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیت در رأس تبلیغات دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عبد خدایی، با بیان این که قرآن خانواده دینی را مطرح می کند، خاطرنشان کرد: اگر قرآن برای مردم تفسیر شود آن ها استقبال می کنند و این منابع اولیه برای تبلیغ دین کفایت می کند.
روحانیت در رأس تبلیغات دینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدهادی عبد خدایی، استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم تجلیل از نفرات برتر فراخان مقاله پژوهشی حوزه های علمیه خواهران خراسان رضوی، که پیش از ظهر امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: حوزه در ارتقای فرهنگ نقش موثری دارد تا افراد جذب دین شوند.

 

وی با بیان این که خواهران بیشترین نقش را در وضع فعلی دارند، تصریح کرد: فرهنگ پاک و منزه از مهم ترین مسائلی است که جامعه امروز به آن نیاز دارد و حال که جهاد و اقتصاد مقاومتی مطرح است و استکبار جهانی بر علیه ما بسیج شده است، چه باید کرد؟

 

حجت الاسلام عبد خدایی، افزود: برخی از اختلاف ها با غرب داریم که حل شدنی نیستند، زیرا آن ها با دین، موجودیت و احیای شعائر دینی ما مخالف هستند و در صورت سازش با ما منافع آن ها به خطر می افتد.

 

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به ستیز غرب با اسلام از گذشته و سوء استفاده آن ها از کشورهای اسلامی، اظهار داشت: غرب می خواهد بین مسلمانان جنگ باشد تا بتوانند اسلحه بفروشند، چرا که اگر جنگ نباشد کارخانه اسلحه سازی آن ها تعطیل می شود و جهت منافع خود برنامه هایی را در کشورها از جمله در بحرین، مصر و لیبی ایجاد کردند.

 

حجت الاسلام عبد خدایی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب روشنگری در این خصوص داشتند که خیلی آموزنده است، زیرا اگر مسأله هسته ای حل شود یک بهانه دیگر می تراشند و این به علت مخالفت و دشمنی آن ها را اسلام است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به این که یک شخصی انگلیسی در مجلس عوام این کشور گفته است که برای حفظ منافع و صیانت خود قرآن را باید از بین مسلمانان حذف کرد، اظهار کرد: وی درست  می گوید و این کتاب هدایت گر است و به ما استقلال را یاد می دهد و می فرماید یهود و نصارا را الگو  خود قرار ندهید. بنابراین بدانیم که استکبار جنگ دراز مدت با ما دارد و در گفتمان های خود اصول منطقی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عبد خدایی، با بیان این که روحانیان در رأس تبلیغات دینی هستند، خطاب به طلاب خواهر گفت: جامعه به رفتار و گفتار شما می نگرد. شما رسانه ها و تبلیغات صیهونیست ها را ندارید اما خدا را دارید و او به شما در این راه کمک خواهد کرد.

 

سفیر ایران در واتیکان، دشمن شناسی را در حوزه سیاسی مهم دانست و تصریح کرد: باید حریف و رقیب خود را بشناسیم چرا که آمریکا و انگلیس 36 سال پیش تشیع را نمی شناختند، اما اکنون متفاوت با 36 سال قبل هستند.

 

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی حرکت مردمی در 22 بهمن را نشانه حمایت از دین و تشیع عنوان و به طلاب خواهر توصیه کرد: این جمعیت ها یاران شما هستند و با همت عالی در راه تبلیغات نباشید و با توجه به این که دشمن به سخنان شما گوش می دهد، مراقب حرف هایتان باشید.

 

وی افزود: در این 36 سال پس از انقلاب اسلامی صدا و سیما و جلسات تبلیغ دینی به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده اند و نیاز است در عرصه تبلیغ دین بیشتر کار شود.

 

حجت الاسلام عبد خدایی، با اشاره به آیه 20 و 21  سوره طه، گفت: یکی از آفات اقتصادی چشم و هم چشمی است و قرآن درمان آن را بیان کرده است و می فرماید: «چشم خود را ندوانید به پشت سر زندگی افرادی که در این دنیا مطاعی به آن ها داده ایم، این زرق و برق دنیا است که چند روزی خودنمایی می کند و بعد می ریزد، برای این که آن ها را امتحان کنیم و این را بدانید که رزق و روزی پروردگار بهتر و جاودانه است.»

 

سفیر ایران در واتیکان، با بیان این که این اصراف و تبذیرها نتیجه چشم و هم چشمی است، تصریح کرد: وقتی ملتی در برابر استکبار جهانی ایستاده است نباید ول خرجی کند. و اگر ثروتمندی اصراف نکند، فقیری وجود نخواهد داشت. و این مسأله در دنیا هم همین طور است و می توان گفت در دنیا 5 برابر ملت ها آذوقه وجود دارد و اگر هزاران نفر از گرسنگی جان می دهند به علت پرورش سگ ها با بهترین آذوقه در آمریکا است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، خطاب به طلبه‌های خواهر گفت: این مسائل را تبیین و تبلیغ کنید که خانواده ها به جای توجه به زرق و برق زندگی به نماز خانواده پافشاری داشته باشند. خدا به نماز ما احتیاجی ندارد و بهره ای برای خدا ندارد اما نماز برای خود ما خوب است.

 

وی با بیان این که قرآن خانواده دینی را مطرح می کند، خاطرنشان کرد: اگر قران برای مردم تفسیر شود آن ها استقبال می کند و این منابع اولیه برای تبلیغ دین کفایت می کند.

 

حجت الاسلام عبد خدایی، با اشاره به کمبود نیرو در عرصه تبلیغات دینی، تصریح کرد: طلاب باید سطح علمی و دینی خود را ارتقا دهند تا بتوانند جامعه را تحت تأثیر قرار دهند و در این زمینه بهترین الگو بنیانگذار انقلاب هستند.

 

لازم به ذکر است در این مراسم از نفرات برتر آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد./1310/پ202/ب4

ارسال نظرات